• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
از انحلال دانشگاه فرهنگیان رفسنجان تا پیگیری برای استخدام نیروهای غیردولتی در نشست خبری مدیریت آموزش و پرورش
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: یکشنبه ۲۶/اردیبهشت/۱۴۰۰

از انحلال دانشگاه فرهنگیان رفسنجان تا پیگیری برای استخدام نیروهای غیردولتی در نشست خبری مدیریت آموزش و پرورش

حسین تقوی رشیدی زاده در جمع خبرنگاران خواستار فعالیت مستقل دانشگاه فرهنگیان رفسنجان شد و گفت: از رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گلایه دارم که در این باره اقدامی انجام نداده یا ما را درجریان قرار نداده است؛ راه اندازی و حفظ استقلال دانشگاه فرهنگیان خواسته شهرستان بود؛ حرکتی که آغاز شده اما پیش نرفته است.


رفسنجان زیبا| مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با بیان اینکه در شهریور ۹۸ در جلسه ای با حضور مسئولین شهرستان و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بحث راه اندازی دانشگاه فرهنگیان مطرح شد، گفت: به دلیل فوریت این امر، ساختمانی را آماده و به صورت اورژانسی تعمیر و تجهیز کردیم و دو رشته از دانشگاه فرهنگیان کرمان با ۳۸ دانشجو به رفسنجان اختصاص یافت و مقرر شد به دلیل سابقه آموزش عالی در شهرستان، فعالیت این مرکز به صورت مستقل ادامه یابد.

تقوی با ابراز گلایه از توقف روند استقلال دانشگاه فرهنگیان رفسنجان پس از برگزاری آموزش های غیرحضوری، به پیگیری های بی نتیجه برای استمرار فعالیت مستقل دانشگاه در شهرستان و استان اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه کد آموزش عالی این مرکز در سامانه گلستان موجود است؛ اما هیچ اقدامی برای استقلال آن انجام نشده است.

وی وجود پتانسیل و ظرفیت های شهرستان برای تعلیم و تربیت دانشجو معلم در شهرستان را از عمده دلایل اصلی برای فعالیت مستقل دانشگاه فرهنگیان تحت نظارت وزارتخانه اعلام کرد و ادامه داد: بنا به وظیفه با مسئولین شهرستان و استاندار کرمان به عنوان ریاست هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان استان نامه نگاری کردم تا آن ها در این خصوص اقدام کنند اما مشخص نیست با آغاز کلاس ها فعالیت این مرکز ادامه پیدا کند یا خیر.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان هم چنین در خصوص استخدام نیروهای غیردولتی، با اشاره به اینکه درخواست های مکرر برای اختصاص امتیاز به این افراد در آزمون های استخدامی ارائه شده است، اظهار کرد: اگر من در استخدام نیروهای غیردولتی تصمیم گیرنده بودم، به جرات ۸۰  درصد آن ها را استخدام می کردم چون واقعا توانمند و با انگیزه هستند.

حسین تقوی رشیدی زاده با ابراز نگرانی از کمبود نیروی انسانی در مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان، گفت: سال هاست که در تأمین نیروی انسانی متخصص در شهرستان رفسنجان از سوی استان و وزارت خانه کم لطفی شده است و ما با کمبود نیروی انسانی در برخی مقاطع مواجه بوده ایم؛ در سال تحصیلی گذشته تعدادی از حق التدریسی ها که طبق قانون آموزش و پرورش ملزم به استخدام بود، جذب شدند اما همچنان برای سال تحصیلی آینده کمبود داریم.

 

وی درخصوص شائبه ایجاد شده برای استخدام اخیر در آموزش و پرورش نیز توضیح داد: طبق مصوبه مجلس وزارت آموزش و پرورش ملزم بود افرادی که سابقه فعالیت در نهضت سوادآموزی و پیش دبستانی های دولتی دارند و حقوق دولتی دریافت کرده اند یا سربازمعلم هایی که قبل از سال ۱۳۹۱ شش ماه از دولت حقوق گرفته اند و حق التدریسی هایی که توسط  شرکت های آموزشی به کار گرفته شده اند، استخدام نماید که سال گذشته عملیاتی شد.

تقوی تشریح کرد: تعداد افراد مشمول این مصوبه در رفسنجان ۴۹ نفر بود که برای تکمیل پرونده به استان معرفی شدند و تمامی آن ها جذب شدند و کمبود نیرو را از طریق سایر شهرستان ها که آمار بیشتری نسبت به رفسنجان داشتند جبران کردیم.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید