• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ارتقاء سلامت بانوان از مهمترین اهداف طرح ملی سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی است
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: جمعه ۱۹/دی/۱۳۹۹

ارتقاء سلامت بانوان از مهمترین اهداف طرح ملی سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی است

رئیس هیأت ورزش روستایی رفسنجان گفت: طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ورزش و فعالیت بدنی توسط اداره کل ورزش و جوانان و هیأت ورزش روستایی در رفسنجان اجرا می شود.


رفسنجان زیبا| جواد حاج باقری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، با بیان اینکه طرح ملی سنجش ساختار قامتی زنان و دختران در تمامی رده های سنی برگزار می شود، افزود: هدف از این طرح که برای نخستین بار به صورت ملی در روستاها برگزار می شود، اندازه‌گیری وضعیت درست اندام فوقانی و ساختار قامتی (اسکلتی) در راستای رفع ناهنجاری‌ها با استفاده از تمرینات اصلاحی است.

وی ادامه داد: در این طرح تلاش می شود با بهره گیری از حضور کارشناسان آسیب شناسی وحرکات اصلاحی ضمن دانش افزایی ورزشی برای زنان و دختران در روستاها، وضعیت استاندارد قامت، اسکلت و عضلات زنان حفظ شود.

نائب رئیس هیأت ورزش روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه تاکنون سنجش زنان و دختران در روستای مهدی آباد و شهر صفائیه از توابع بخش فردوس انجام شده است، از همکاری دهیاران با مسئولین برگزاری قدردانی کرد و فزود: طرح ملی سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی طبق برنامه زمانبندی به زودی در تمامی روستاهای شهرستان رفسنجان اجرا می شود.

شایان ذکر است که طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران در رفسنجان با همکاری دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان، هیأت پزشکی ورزشی استان، اداره ورزش و جوانان شهرستان، بخشداریها، شوراهای اسلامی و دهیاری ها، خانه های بهداشت، هلال احمر، بسیج خواهران و آموزش و پرورش اجرا می شود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید