• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
کرونا نفس شهر را گرفت/ جان رفسنجان به خطر افتاد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی انتشار: چهارشنبه ۰۷/آبان/۱۳۹۹

کرونا نفس شهر را گرفت/ جان رفسنجان به خطر افتاد

در آشفته بازار کرونایی و در حالی که ستاد مقابله با کرونا در اطلاعیه های متعدد از محدودیت های جدید خبر میدهد، آمارها حکایت از افزایش موارد ابتلا به کرونا دارد.


به گزارش رفسنجان زیبا؛ اوضاع بحرانی مدیریت را برای همگان سخت کرده است؛ گویی رمقی برای کاهش رقمی آمار مبتلایان نمانده و شمار داوطلبان برای کوچ از دنیا و مهاجرت به آخرت افزایش یافته است.

فعالیت در شهر به گونه ای جریان دارد که انگار خبری از کرونا نیست و این شهر همانی نیست که آمار یکروزه مبتلایانش به ۷ نفر رسیده و نفس مردمانش به تنگ آمده و به شماره افتاده است.

رفسنجان؛ بزرگترین تولید کننده پسته جهان در حالی روزهای سخت و نفسگیر را پشت سر میگذارد که طی روزهای گذشته مورد هجوم کارگران فصلی جهت برداشت پسته قرار گرفت و بیم آن می رود به دلیل بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی باید منتظر افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در روزهای آینده بود.

به نظر می رسد باید امید را با همدلی و همراهی در دل مردمانی که نگرانی شان از بالا و پایین رفتن دلار و ارز به ستوه آمده است، به وجود آورد تا سیر صعودی قیمت ها بر سیر نزولی مبتلایان تأثیر نگذارد و پویش همگانی برای نجات جان رفسنجان راه اندازی شود.

شاید لازم است در حرکتی جهادی ضمن رفع دغدغه آب و نان از مردمی که عنوان «شهر طلای سبز» را به یدک می کشند، برای تعطیلی و توقف فعالیت ها و اصناف غیرضرور اقدام کرد.

نگرانی جمعی از ابتلای به کرونایی که پایش را از گلیمش درازتر کرده و روز به روز به ما نزدیک تر می شود، باید به نگرانی فردی تبدیل شود.

خطر همین جا بیخ گوش ماست؛ ضمن مراقبت همگانی، برای عافیت و بهروزی تمامی بیماران و سلامتی کادر درمان دعا کنیم.

به قلم بهناز شریفی


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید