• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
پیشگیری و توانمندسازی دو رسالت مهم بهزیستی/ ۵۲۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی در رفسنجان هستند
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: سه شنبه ۲۷/تیر/۱۴۰۲

پیشگیری و توانمندسازی دو رسالت مهم بهزیستی/ ۵۲۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی در رفسنجان هستند

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با اشاره به پیشگیری و توانمندسازی به عنوان دو رسالت مهم بهزیستی، گفت: پنج هزار و ۲۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی هستند.


رفسنجان زیبا | عباس بلندی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، با بیان اینکه پیشگیری و غربالگری برای تمامی افراد جامعه هدف توسط بهزیستی ارائه می شود، گفت: ۱۰۰ خانواده دارای دوقلو یا چندقلو تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه آمار کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در رفسنجان به ۱۱۰ نفر می رسد، اظهار کرد: در رفسنجان دو مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و یک مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان داریم.

وی با اشاره به وجود پنح مرکز توانبخشی معلولین و سالمندان در رفسنجان، از ارائه خدمات به مددجویان در ۱۱ مرکز تخصصی خدمات مددکاری با عنوان مثبت زندگی خبر داد و افزود: حمایت مالی و پرداخت مستمری به معلولین به صورت ماهانه انجام می شود.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان هم چنین از حمایت ۳۵۰ نفر از معلولین در بحث اشتغالزایی خبر داد و تصریح کرد: ۱۷۰ نفر از تسهیلات اشتغال بهزیستی استفاده کرده اند و کمک های بلاعوض به خانواده های دومعلول و تک معلول و زنان سرپرست خانوار به صورت مستمر پرداخت می شود.

عباس بلندی در ادامه از ارائه آموزش های توانمندی به دانشجویان و دانش آموزان معلول و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به آنان خبر داد و افزود: در بحث توانمندسازی مددجویانی که نیاز به مشاوره دارند، از خدمات رایگان بهره مند می شوند.

رئیس اداره بهزیستی هم چنین به توزیع ۱۵۰۰ مورد انواع وسایل کمک توانبخشی شامل ویلچر، عصا، سمعک و … خبر داد و گفت: طی سال گذشته، بیش از ۲۰۰ نفر در مراکز روزانه توانبخشی از این وسایل استفاده کرده اند.

وی با اشاره به اینکه خانواده معلولین می توانند از معافیت سربازی نیز بهره مند شوند، اظهار کرد: در صورتی که فرزند ذکور دارای پدر و مادر دوار معلولیت باشد یا یکی از اعضای خانواده وی معلول باشد، می تواند از معافیت سربازی استفاده کند.

بلندی با بیان اینکه چهار کمپ ترک اعتیاد در شهرستان فعالیت می کنند، از مراجعه قریب به دو هزار نفر از شهروندان به این مراکز در سال گذشته خبر داد و افزود: به افراد بهبود یافته و کسانی که یکسال پاک باشند، تسهیلات اشتغال به مبلغ ۱۵۰ میلیونی تخصیص می یابد.

در حال بروزرسانی ..


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید