• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
پیشگامی شهرداری رفسنجان برای بهره مندی از ظرفیت های برون سازمانی
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۲۹/آذر/۱۴۰۰

پیشگامی شهرداری رفسنجان برای بهره مندی از ظرفیت های برون سازمانی

عضو هیأت علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: اگر مدیری از ظرفیتهای مردم بهره بگیرد نتیجه بزرگ و شگفت آوری رخ می دهد.


رفسنجان زیبا| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، حسین کاظمی استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه ولیعصر(عج) امشب در آیین رونمایی از سامانه نظام جامع پیشنهادات شهرداری، اظهار کرد: اگر بخواهیم سیر تکامل بحث مدیر و مدیریت را از ابتدا دنبال کنیم تا امروز تحولاتی اتفاقاتی رخ داده و مفهوم مدیریت توسعه یافته است.

وی افزود: سازمانهای دولتی و مردم نهاد بودجه و امکانات محدودی دارند، تحول بزرگی که در زمینه منابع انسانی رخ داد این بود که حتی اگر مدیر از همه منابع در اختیار خود استفاده کند و یک ریال نیز از بودجه حیف و میل نشود باز هم مدیر موفق نیست.

عضو هیأت علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان بر ضرورت استفاده از ظرفیت های بیرون سازمان در راستای توسعه تاکید کرد و گفت: مدیران باید از همه ظرفیتها بهره بگیرند و حالت تسهیلگر داشته باشند و اگر مدیری از ظرفیتهای مردم بهره بگیرد نتیجه بزرگ و شگفت آوری رخ می دهد.

کاظمی عنوان کرد: نظام پیشنهادات و مدیریت مشارکتی تلاشی در این راستا است که نظرات و ایده ها و حتی مشارکتهای مردمی را هم راستا با اهداف شهرداری و توسعه خدمات شهری قرار داده و این موضوع نتایج خیلی بزرگی را دربر خواهد داشت.

وی افزود: باید مردم را آگاه بدانیم و گزارشات خود را به مردم اطلاع رسانی کنیم تا اینکه نظرات آنها را دریافت کنیم؛ در سطوح بالا تفویض اختیارات نیز به مردم صورت می گیرد.

کاظمی بیان کرد: خوشحالم امروز شهرداری رفسنجان در این موضوع پیشگام بوده و با مطالعاتی که داشتم این سامانه بصورت خیلی محدود در سطح چند کلانشهر ایجاد شده است.

استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه ولیعصر (عج) خاطرنشان کرد: البته رونمایی از این سامانه فقط به معنای یک رویکرد منفصل و جزیره ای نیست و لازم است شفافیت نیز رخ بدهد که شهرداری رفسنجان رونمایی از سامانه شفافیت را در نظر دارد که همه این اتفاقات در مردم حس همدلی و مشارکت ایجاد می کند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید