• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
نمایش دستاوردهای نخبگان رفسنجان با حضور مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در اینوتکس۲۰۲۲
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۲۴/اردیبهشت/۱۴۰۱

نمایش دستاوردهای نخبگان رفسنجان با حضور مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در اینوتکس۲۰۲۲

نخبگان رفسنجانی که در دو سال گذشته در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری گرد هم آمده‌اند در جریان این نمایشگاه فرصتی پیدا کردند تا در غرفه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان دستاوردها و ایده‌های اقتصادی خود با رویکرد نوآورانه را به نمایش بگذارند.


رفسنجان زیبا| به گزارش روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس ۲۰۲۲) روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت در پارک فناوری پردیس تهران گشایش یافت و تا جمعه ۲۳ اردیبهشت ادامه داشت.

این نمایشگاه که یک رویداد منحصربه‌فرد در اکوسیستم نوآوری و فناوری در ایران است در فضایی به وسعت ۵۰۰۰ مترمربع و با حضور حدود ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان و صنعتی داخلی، استارتاپ، شتاب‌دهنده و شرکت فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد برپا و جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه به بازدیدکننده‌های حضوری و برخط ارائه شد که با استقبال چشم‌گیر مسئولان کشور و نیز جامعه علمی و فنی کشور همراه شد.

در غرفه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم واحدهای فناور رفسنجان دستاوردهای دانش‌بنیان خود را به نمایش گذاشته بود؛ به‌طوری‌که در جریان اینوتکس ۲۰۲۲ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برای راه‌اندازی امور نوآوری و کسب‌وکار نوین و همچنین مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری ازسوی معاون علمی و فناوری رئیس‌‌جمهور مورد تقدیر قرار گرفت.

سورنا ستاری در بازدید از غرفه مجتمع مس سرچشمه در این خصوص گفت: این‌که یک شرکت معدنی مانند شرکت مس، نوآوری را پیگیری کرده و باعث پیاده‌سازی ایده‌ها در مرکز دانش‌بنیان و نوآوری می‌شود، کار بسیار ارزشمندی را به ثمر رسانده است.

آغاز فصل شکوفایی نوآوری در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

مدیر امور نوآوری و کسب‌وکار نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: از سال ۱۴۰۱ امورنوآوری و کسب‌وکار نوین مجتمع مس سرچشمه با حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ فصل تازه‌ای برای شکوفایی در حوزه تکنولوژی و نوآوری را در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان آغاز کرد و واحدهای فناور این مجتمع توانستند در اکوسیستم کسب‌وکارهای نو کشور، به معرفی خود بپردازند.

سیدمحمدرضا جندقی‌پور اظهار کرد: نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ یک رویداد منحصربه‌فرد در اکوسیستم نوآوری و فناوری است. در این نمایشگاه اطلاعات گوناگون در زمینه بازارهای رقابتی جهانی، آخرین استانداردهای کیفی، آخرین پیشرفت‌های صنعتی، دستاوردهای پژوهشی و علمی و ایده‌های اقتصادی و تکنولوژی مورد تبادل قرار گرفتند.

وی افزود: از اهداف این نمایشگاه می‌توان به تلاش برای جلب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی با حضور دیگر شرکت‌ها و استارتاپ‌ها، گفت‌وگو و شبکه‌سازی بین فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری و نیز مشارکت و همکاری بین شرکت‌های فناور داخلی و بین‌المللی اشاره کرد.

جندقی‌پور تصریح کرد: امور نوآوری و کسب‌وکار نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ با ۱۵۰ مترمربع غرفه‌سازی متناسب با اهداف متعالی خود کوشیده است تا نقش خود را در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور اعلام کند و شکوفا سازد و فرصتی را برای نخبگان و کارآفرینان رفسنجانی ایجاد کند تا آنها بتوانند به زنجیره اقتصاد دانش‌بنیان کشور بپیوندند.

تعامل؛ از ارائه دستاوردها تا حل چالش‌ها

مدیر امور نوآوری و کسب‌وکار نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بیان کرد: اهداف این امور در نمایشگاه اینوتکس شامل ارائه آخرین دستاوردها و معرفی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، ارائه آخرین چالش‌های استخراج‌شده توسط امور تحقیق و توسعه و معرفی امور نوآوری و کسب‌وکار نوین بود. ارتباط با سایر مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور و تعامل با آنها و با حاضرین و بازدیدکنندگان از نمایشگاه برای حل چالش‌ها از دیگر اهداف ما بود.

وی خاطرنشان کرد: اینوتکس ۲۰۲۲ اکنون به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال در حوزه‌های نوآوری و فناوری شناخته شده و در طول این سال‌ها مورد استقبال طیف وسیعی از مخاطبین واقع شده است. به همین دلیل حضور در این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای مجتمع مس سرچشمه و شهرستان‌ رفسنجان برای محقق کردن اهدافش در این زمینه بود.

افق روشن سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای نوین

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر شرکتی شرکت ملی صنایع مس ایران هم درباره حضور این شرکت در اینوتکس ۲۰۲۲ گفت: نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس ۲۰۲۲، افق‌های جدید و روشنی برای سرمایه‌گذاری‌های نوین در شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ارائه کرد.

پوریا غیاثی‌نیا افزود: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس در حالی برگزار شد که مجموعه شرکت مس نگاه ویژه‌ای به فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه‌شده در این نمایشگاه داشت.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه سال گذشته هیئت‌مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران مبنی بر تاسیس صندوق cvc یعنی صندوق سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر شرکتی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌های جدید شرکت مس در این نمایشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

غیاثی‌نیا تصریح کرد: در همین راستا، جلساتی با شرکت صنایع پیشرفته آستان قدس رضوی، معاونت دانش‌بنیان مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره)، مرکز نوآوری و شتاب‌دهی دانشگاه شیراز، مرکز فناوری و نوآوری رسا وابسته به پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، مرکز شتاب‌دهی تخشا قشم، مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شرکت بیدستان قزوین، شرکت زیست افق توسعه پایدار، شرکت مهندسی فراهوش آتی پاسارگاد، و تعدادی از ایده‌پردازان و واحدهای فناور سرمایه‌پذیر برگزار و زمینه‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در جریان این نمایشگاه بسیاری از چهره‌های علمی و پژوهشی و همچنین تصمیم‌سازان و سیاست‌گذاران این حوزه از غرفه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بازدید کردند که معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون فناوری و نوآوری این وزارت‌خانه، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران، مدیر اجرایی بنیاد علمی و فناوری مصطفی(ص) و… ازجمله آنها بودند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید