• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
طرح  جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ها تصویب شد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی انتشار: چهارشنبه ۱۴/آبان/۱۳۹۹

طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ها تصویب شد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با ۱۹۴ رای در مجلس به تصویب رسید و به زودی ابلاغ و اجرایی می شود.


به گزارش رفسنجان زیبا؛ حجت الاسلام حسین جلالی در استانه ولادت پیامبر اکرم محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) با اشاره به این که جمعیت کشور به سمت پیر شدن حرکت می کند و این رخداد بسیار نگران کننده ای به شمار می رود از مصوبه مجلس در خصوص طرح حمایت از جوانی جمعیت و حمایت از خانواده خبر داد و گفت: از ابتدای تشکیل مجلس یازدهم با توجه به اینکه موضوع نفوس و اتخاذ یک برنامه مدون برای افزایش جمعیت جزو خواسته های مقام رهبری بود لذا مجلس، وقتی را به این مهم اختصاص داد و فرصت خیلی خوبی در حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر ساعت با حضور همه متخصصان از برنامه و بودجه، وزارت بهداشت، سازمان های بیمه ای و خدمات رفاهی استفاده و جلساتی برگزار کرد و با دولت هماهنگ شد که منابع مالی این طرح را تأمین کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علی‌رغم اینکه اگر می خواستیم طرحی که حدود ۶۰ ماده دارد را در قالب روند عادی مجلس بگذاریم حدود ۶ ماه طول می کشید تا نتیجه دهد، آن را در قالب اصل ۸۵ آوردیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس، کلیات طرح تصویب و به مدت ۶ سال ابلاغ و اجرا و ضعف های آن مشخص می شود و اگر در این ۵ ، ۶ سال بتوانیم به هدف مورد نظر خود در رابطه با ازدیاد جمعیت برسیم برای همیشه نجات یافته ایم و در غیر این صورت، آینده چندان روشنی در انتظار جامعه و کشور نخواهد بود. ضمن اینکه بعد از ۶ سال طرح، تمدید یا اصلاح می شود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه ۱۵ آذر بودجه به مجلس ابلاغ می شود و فرصتی نداشتیم و باید تکلیف این طرح را مشخص می کردیم که بتوانیم برای آن ردیف بودجه بگیریم، ابراز داشت: این طرح به زودی ابلاغ و اجرایی می شود.

رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید