• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ضرورت تسریع در تامین آب شرب رفسنجان
دسته بندی: عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۲۶/فروردین/۱۴۰۰

ضرورت تسریع در تامین آب شرب رفسنجان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه ای با هدف بررسی وضعیت آب شرب در رفسجان و کرمان خبر داد.


#رفسنجان_زیبا| دکتر جلالی با ابراز نگرانی از اوضاع فوق العاده نگران کننده آب برای تابستان پیش رو و مواجه بودن با بی آبی شدید گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد کاهش نزولات آسمانی و باران داشتیم.

وی افزود: سال سختی از نظر بارندگی پیش رو داریم و پشت سدها که سال قبل ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب جمع شده بود، امسال ۱۰۴ میلیون متر مکعب ذخیره سازی شده که حدود یک ششم سال گذشته است، بنابراین آب مسأله حیاتی است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کرمان، رفسنجان و زرند سه شهرستانی هستند که به ترتیب بحرانی ترین شهرهای استان از نظر بحران آب محسوب می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جلسه مذکور راهکارهای رسیدن به یک آب پایدار مورد بررسی قرار گرفت، ابراز کرد: ضمن سفارش مردم به صرفه جویی در مصرف آب، یک راهکار استفاده از خط انتقال آب خلیج فارس به مس سرچشمه است که ایجاد خط جداگانه برای آب شرب باید صورت گیرد و با توجه به اینکه تلاش زیادی برای انتقال آب صورت گرفته و آب هم زیاد است، صنایع مازاد خود را می توانند بفروشند و وظیفه وزارت نیروست که با خرید مازاد، آب شرب مردم را تأمین کند.

حجت الاسلام جلالی با تأکید بر اینکه وزارت نیرو باید هرچه سریعتر اقدام کند، افزود: اگر قرار است دولت یا سازمان برنامه و بودجه تصویب کنند، باید سریعتر این کار انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه پیگیر حل مسأله آب شرب رفسنجان هستیم، گفت: در پایان جلسه قرار شد با بکارگیری راهکارهای حقوقی و قانونی واگذاری آب به مردم و با استفاده از ۹ درصد حقوق دولتی معادن، انتقال آب صورت گیرد.

شایان ذکر است این جلسه با حضور استاندار کرمان، سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، عتیقی مدیرعامل گل گهر و مدیرعامل خط انتقال آب خلیج فارس به سیرجان، سرچشمه و چادرملو برگزار شد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید