• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
حضور ۷۵ تیم پلیس در طرح تابستانی پلیس راه شمال استان
دسته بندی: عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: سه شنبه ۱۴/تیر/۱۴۰۱

حضور ۷۵ تیم پلیس در طرح تابستانی پلیس راه شمال استان

جانشین پلیس راه شمال کرمان گفت: همزمان با اجرای طرح تابستانه از ابتدای تیرماه سال جاری ۷۵ تیم پلیس راه شمال به صورت محسوس و نامحسوس در محورهای ارتباطی باهدف کاهش و پیشگیری از حوادث جاده ای حضور فعال دارند.


رفسنجان زیبا| سرهنگ پیام محمدی گفت: همزمان با اجرای طرح تابستانه از ابتدای تیرماه سال جاری ۷۵ تیم پلیس راه به صورت محسوس و نامحسوس در محورهای ارتباطی باهدف کاهش و پیشگیری از حوادث جاده ای حضور فعال دارند.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال با توجه به کاهش بیماری کرونا شاهد افزایش ۳۰ درصدی سفرها باشیم.

سرهنگ محمدی بیان کرد: طرح تابستانه پلیس راه از ابتدای تیر ماه آغاز وتا اول مهرماه ادامه دارد و همکاران من در مجموعه پلیس راه شمال با حداکثر توان خود به صورت شبانه روز در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی بیان داشت: طرح تابستانه پلیس راه همه ساله باشروع سفرهای تابستانی اجرا می شود و در این طرح پلیس راه، از تمام توان خود برای پیشگیری و کاهش حوادث جاده ای استفاده وضمن استقرار در مسیرهای پرتردد و حادثه خیز در جهت کنترل رفتار رانندگان و برخورد با تخلفات حادثه ساز اقدام می کند.
محمدی خاطر نشان کرد: نبستن کمربند ایمنی ،سبقت و سرعت غیر مجاز، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی از جمله تخلفاتی است که پلیس راه با جدیت بیشتر با متخلفان برخورد می کند.

سرهنگ محمدی با بیان این که اولویت حضور پلیس، در جاده های اصلی استان بوده است ادامه داد: محورهای فرعی و تفرجگاهی که بیشترین تردد در ایام تابستان دارند نیز تحت پوشش ترافیکی پلیس راه هستند.

وی سلامت مردم و ایجاد امنیت و آرامش درمحورهای درون و برون استانی را از اهداف این طرح برشمرد و ادامه داد: ۵۰ درصد از حوادث جاده ای سال گذشته مربوط به واژگونی خودرو بوده است.

محمدی با توجه به گستردگی محورهای مواصلاتی شمال استان خاطر نشان کرد: طولانی بودن محورهای استان ،خستگی و خواب آلودگی و همچنین سرعت غیر مجاز سه عامل اصلی در تصادفات واژگونی به شمار می رود.

وی عدم توجه به جلو ،انحراف به چپ ،سبقت های غیر مجاز را از دیگر عوامل بروز تصادفات دانست و گفت: با آغاز سفرهای تابستانی و افزایش حجم سفرها همواره در جاده های استان حوادثی به وقوع می پیوندند که همراهی مردم و رانندگان و رعایت مقررات در آن بسیار تاثیر گذار است.
سرهنگ محمدی یادآورشد: رانندگان باید زمان مناسب برای حرکت و مدت زمان طی مسیرو نیز زمان مطلوب برای استراحت در طول مسیر مورد توجه قرار دهند.

جانشین پلیس راه شمال استان از رانندگان خواست: قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و ازبی نظمی و عجله وشتاب خودداری و از گذشت در هنگام رانندگی دریغ نکنند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید