• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
الزامی برای استفاده عموم  از‌ واکسن‌ آنفلوآنزا نیست
دسته بندی: عمومی انتشار: شنبه ۲۹/شهریور/۱۳۹۹

الزامی برای استفاده عموم از‌ واکسن‌ آنفلوآنزا نیست

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: گروه‌ های پرخطر از جمله‌ افراد دارای بیماری زمینه ای، خانم‌ های باردار، سالمندان و کودکان‌ برای دریافت‌ واکسن‌ آنفلوآنزا در اولویت‌ هستند و برای عموم‌ الزامی نیست.


به گزارش #رفسنجان_زیبا؛ دکتر رضاعلی سلطانخواه در خصوص واکسن آنفلوآنزا مطالبی بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه‌ ورود به فصل پائیز و فصل سرد سال هستیم‌ و با وجود کرونا شهروندان زیادی به داروخانه ها و مراکز بهداشتی در روستاها و شهرها جهت اخذ این‌ واکسن‌ مراجعه می کنند این‌ در حالی است‌ که واکسن هنوز در هیچ جای کشور و در هیچ‌ داروخانه ای توزیع نشده و وارد استان کرمان و شهرستان‌ هم نشده است.

وی افزود: قرار است‌ ۱۰‌ برابر واکسنی که سال گذشته تهیه و وارد کشور شده امسال وارد و به مصرف گروه های پرخطر برسد؛ ضمن اینکه توزیع در سراسر کشور از هفته اول مهرماه آغاز خواهد شد.

سلطانخواه تاکید کرد: به محض اینکه دارو وارد کشور و به داروخانه‌ ها برسد مردم‌ را از نحوه دریافت آن‌ آگاه خواهیم کرد؛ در حال حاضر مردم از مراجعه حضوری به داروخانه ها جهت اخذ واکسن خودداری کنند.

وی گروه های پرخطری که‌ نیاز به دریافت واکسن‌ آنفلوآنزا دارند و در اولویت‌ هستند را شامل پرسنل بهداشتی درمانی، خانم های باردار، افراد دارای بیماری زمینه ای دیابت، بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان برشمرد و خاطرنشان‌ کرد: شاید الزامی به استفاده از واکسن برای عموم نباشد شاید خیلی ها عوامل خطر ندارند و یا در محل های شلوغ کار تردد ندارند پس باتوجه به رعایت پروتکل ها و اینکه سیستم‌ ایمنی قوی دارند نیاز نیست استفاده کنند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید