• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
از سال ۸۳ برای تاسیس کتابخانه بودجه ای اختصاصی نداشته ایم
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۲۸/آبان/۱۳۹۹

از سال ۸۳ برای تاسیس کتابخانه بودجه ای اختصاصی نداشته ایم

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۸۳ هیچ بودجه ای برای تاسیس کتابخانه ها کنار نگذاشته است این ضعف دولت هاست که برنامه ریزی درستی ندارند.


به گزارش #رفسنجان_زیبا؛ حجت الاسلام حسین جلالی با ابراز گله مندی نسبت به اینکه کتاب در کشور ما مظلوم واقع شده است و کتابخانه مظلوم تر، اظهار داشت: میزان نرخ متوسط مطالعه در کشور و همچنین شهرستان ما خیلی پایین است که نشان می دهد نهادهای متولی در این خصوص فعالیت خوبی نداشتند که برخی مربوط به ساختار بودجه و برخی مربوط به ضعف مدیریت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ماهانه ۱۵ میلیارد تومان بودجه برای نهاد کتابخانه ها اختصاص پیدا کرده در صورتی که حقوق کارمندان این نهاد ۳۹ میلیارد تومان است که ۲۴ میلیادتومان کسری حقوق دارند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه ما هرچه داریم از کتاب بوده و حقیقتا تمدن اسلامی مدیون کتاب است، ادامه داد: میراث فرهنگی ما مدیون کتاب است و پیامبر رحمت ما بهترین فرد روی زمین با کتاب مبعوث شد.

جلالی با اشاره به اینکه نهاد های متولی باید کم کاری در حوزه کتاب را جبران کنند، افزود: نرخ مطالعه در کشور و در شهرستان رفسنجان پایین است که نشان می دهد نهاد های متولی در این خصوص فعالیت خوبی نداشتند.

وی تصریح کرد: مطالبه مردم در این خصوص کم است در حالی که می توان همان قدر که به دنبال ایجاد یک سالنک ورزشی بود برای راه اندازی کتابخانه که در اولویت است، همان قدر پیگیری کرد.

جلالی تأکید کرد: وزارت مسکن و شهرسازی موظف است زمین در اختیار نهاد کتابخانه ها بگذارد و دهیاری ها و شوراها به طور تجمیعی دو، سه روستا با هم یک کتابخانه داشته باشند و جهاد کتابخانه سازی و مطالعه راه بیفتد و خیران هم در این زمینه مشارکت کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در همین رابطه به دیدار مختارپور مسئول نهاد کتابخانه های عمومی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در این دیدار افزایش بودجه نهاد کتابخانه های عمومی و تغییر وضعیت کتابدارها از قراردادی به استخدامی مطرح شد که پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم حال نگران کننده کتاب و مطالعه را در کشور به وضعیت مطلوب تغییر دهیم.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید