• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
۱۷۱ طرح به دبیرخانه رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس ارسال شد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: سه شنبه ۰۵/دی/۱۴۰۲

۱۷۱ طرح به دبیرخانه رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس ارسال شد

فرماندار رفسنجان گفت: از زمان آغاز به کار رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس در شهرستان تا پایان آذر، ۱۷۱ اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.


رفسنجان زیبا | حسین رضایی در دیدار با عوامل اجرایی رویداد در مرکز نوآوری شهید ستاری، اظهار کرد: اشتغال به عنوان یکی از مشکلاتی که از گذشته به یادگار مانده، شهرستان رفسنجان را که دارای گنج نهفته مس است با چالش جدی روبه رو کرده است.

وی اجرای رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس را نوید دهنده آینده ای درخشان دانست و افزود: ایجاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دانشگاه حضرت ولیعصر(عج) و مجتمع مس سرچشمه در راستای اجرای طرح های صنایع پایین دستی مس شهریور ماه منعقد شد و رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس نیز آغاز به کار کرد.

فرماندار رفسنجان با اشاره به وجود منطقه ویژه اقتصادی و چهار ناحیه صنعتی در رفسنجان، کبوترخان، کشکوئیه و نوق، گفت: زیرساخت های موجود شامل از آب، برق، گاز، تسهیل صدور مجوز، اعطای زمین و … برای راه اندازی صنایع پایی دستی مس در این مراکز فراهم است و سرمایه گذاران می توانند ضمن تولید ثروت، اشتغالزایی هم داشته باشند.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۷۱ طرح در زمینه های مختلف کشاورزی، شیمیایی، انرژی های نو، مخابرات، الکترونیک و غیره از اصفهان، تبریز، مراغه، فلاورجان، کرمان، رفسنجان و غیره به دبیرخانه رویداد ارسال شده است که ۱۳۵ تای آن بررسی شده و در صورت اجرای ده درصد آن، در رونق اقتصادی شهرستان و صنایع پایین دستی انقلابی ایجاد خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه صنایع پایین دستی مس در کنار تولید کاتد مس از معدن مس سرچشمه، می تواند اشتغال آفرینی زیادی را در بر داشته باشد تصریح کرد: بیش از ۵۰ طرح از رفسنجان است که نشان دهنده وجود انگیزه بالا بین رفسنجانی ها در حوزه کارآفرینی و تولید محصولات دانش بنیان و مورد نیاز جامعه است.ب

وی یان کرد: اشتغال از جمله مسائلی است که برای انسان ها اهمیت زیادی دارد؛ زیرا علاوه بر تامین نیازمندی های اقتصادی، آثار تربیتی، روان شناختی و اجتماعی و معنوی را نیز به همراه دارد و از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.

رئیس دانشگاه حضرت ولیعصر(عج) رفسنجان هم در این نشست عنوان کرد: اگر ده درصد طرح های ارسالی به دبیرخانه این رویداد اجرایی شود، تحول اساسی در صنایع پایین دستی مس می توان ایجاد کرد.

رضا رنجبر کریمی ادامه داد: صاحبان ایده طرح هایی که به دبیرخانه ارسال کردند فرصتی در اختیار دارند تا نواقص طرح های خود را برطرف سازند و به مرحله فناوری بالاتر و تجاری سازی برسند.

وی تصریح کرد: افرادی که بنا به دلایلی نتوانستند طرح و ایده ارسال کنند، رایزنی انجام خواهد شد تا نیازمندی ها در حوزه صنایع مس و صنایع مرتبط با مس تولید و کمک بسزایی به جامعه و رفع بیکاری شود.

رئیس توسعه کسب و کار امور نوآورى مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم در این نشست بیان کرد: این رویداد در هفت حوزه تخصصی ساختمان، مخابرات و الکترونیک، زیرساخت، حوزه شیمیایی، حمل و نقل، انرژی های نو و صنایع غیر الکتریکی طراحی و بخش بندی شده است.

ابوالفضل احمدى افزود: این رویداد مدل بی نظیر در راستای تولید ارزش افزوده از منابع معدنی(فلز مس) در کشور است و امیدواریم الگویی برای بقیه معادن کشور باشد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید