• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
گلریزان خیران رفسنجانی برای آزادسازی زندانیان غیرعمد در شب عید فطر
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۲۲/فروردین/۱۴۰۳

گلریزان خیران رفسنجانی برای آزادسازی زندانیان غیرعمد در شب عید فطر

خیران رفسنجانی در آیین گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی، ۱۱ میلیارد و ۳۵ میلیون تومان کمک کردند.


رفسنجان زیبا | حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در آیین گلریزان و پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید از آنچه مال به تو دادیم کمک کنید؛ لذا از مال خدا باید در راه خیر کمک کرد بنابراین باید احسان کرد هر آنچه که خدا به ما احسان کرده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه کشور  امسال ده میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان غیرعمد رفسنجان کمک کرده است، افزود: اگر فردی احسان و کار خیر انجام دهد این خیر به خود انسان برمی گردد؛ یاری رساندن و آزادسازی زندانیان کاری است که اثرات خیر آن در زندگی افراد خیر می رسد.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: طی دو سال پیاپی با راه اندازی پویش رهایی، کل زندانیان جرایم غیر عمد و مالی که حدود صد نفر بودند با کمک خیران، مردم و مسیولین از بند رها شدند.

حسین رمضانی رییس دادگستری شهرستان رفسنجان هم در این آیین اظهار کرد: در حال حاضر ۸۵۶ زندانی در رفسنجان داریم که متاسفانه از لحاظ وضعیت استقرار زندانی ها با مشکل مواجهیم و فضای مناسب استراحت و خواب ندارند و نیاز است با همدلی مسیولین این موضوع ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ نفر از زندانیان رفسنجان دارای جرائم غیرعمد و بدهکار مالی با مبلغ حدود ۵۰ میلیارد تومان هستند که نیاز به کمک دارند، افزود: تعداد ۸ نفر از این زندانیان جرایم غیرعمد با مبلغ قابل توجهی از سال های ۹۱، ۹۷، ۹۸ و ۹۹ گرفتار شدند و تا کنون در بند هستند که تبعات بدی را ایجاد کرده و فرصت بازگشتن به جامعه را ندارند.

رمضانی بیان کرد: سال گذشته ۶۰ زندانی غیرعمد در رفسنجان آزاد شدند که ۲۶ نفر از آن ها با مبلغ ۲۴ میلیارد ریال توسط ستاد دیه استان کرمان از بند رهایی یافتند.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری جشن گلریزان امسال در استان کرمان مبلغ ۷۰ میلیارد ریال در سیرجان، ۵۰ میلیارد ریال در بم و ۵۰۰ میلیارد ریال در کرمان جمع آوری شد گفت:  ۲۳ زندانی جرایم غیرعمد در رفسنجان چشم انتظار کمک خیران هستند.

رمضانی به بحث جابجایی زندان رفسنجان اشاره کرد و افزود: مصوبه ای در شورای پیشگیری شهرستان مبنی بر احداث ساختمان جدید زندان حاصل شده که قرار است  توسط شهرداری رفسنجان زمین تأمین شود؛ لذا از آنجایی که زندان رفسنجان به نسبت سایر زندان ها مناسب نیست، توجه ویژه را می طلبد.

بنا بر این گزارش مردم و خیرین همچنان در حال واریز وجوهی به حساب انجمن حمایت از زندانیان هستند که رقم نهایی جمع آوری شده کمک ها در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید