• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
هشدار‌های آتش‌نشانی شهرداری رفسنجان برای چهارشنبه آخر سال
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: یکشنبه ۲۰/اسفند/۱۴۰۲

هشدار‌های آتش‌نشانی شهرداری رفسنجان برای چهارشنبه آخر سال

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال توصیه‌هایی برای عموم شهروندان، والدین و مسئولان واحدهای آموزشی ارائه کرد.


رفسنجان زیبا| مهندس علی رمضانی‌نژاد با بیان اینکه چهارشنبه آخر سال سنتی است که از دیرباز در بین ایرانیان بوده است و با‌ وجود فرهنگ‌سازی‌ها و آموزش‌های ارائه شده بازهم شاهد حوادث تلخ و ناگوار هستیم، اظهار کرد: والدین در این ایام بیشتر مراقب اعمال، رفتار و آمد و شد فرزندان خود بوده و به آن‌ها برای پرهیز از ترقه‌بازی و ساخت مواد منفجره دستی هشدار دهند.

وی بیان کرد: به صاحبان فروشگاه‌های مواد شیمیایی و رنگ فروشی‌ها توصیه می‌شود از فروش هرگونه مواد آتش‌زا و مواد شیمیایی که در ساخت مواد منفجره به کار می‌رود به کودکان و نوجوانان خودداری نمایند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان تصریح کرد: کودکان و نوجوانان معمولا ترقه و مواد منفجره را در نقاط خلوت منزل نظیر انباری، زیرزمین، بالکن، پشت‌بام و غیره مخفی می‌کنند که این خود از عوامل بروز حریق و انفجار است، حتی‌الامکان درب این گونه محل‌ها را قفل نموده و از رفت‌و‌آمد فرزندان خود ممانعت کرده یا این نقاط را روزانه مورد کنترل و بررسی قرار دهید.

وی افزود: از قرار دادن مواد منفجره و محترقه در مسیرهای عبور وسایل نقلیه یا پرتاب زیر خودروهای عبوری که موجب تصادف یا وقوع آتش‌سوزی خودرو می‌شود جدا خودداری شود و گفت: در صورت روشن کردن آتش توصیه می‌شود آتش در حجم کم باشد و از هیزم، کارتن خالی و نظیر آن که دارای شعله زیاد هستند، استفاده نشود.

وی عنوان کرد: از ریختن مواد سریع‌الاشتعال مانند نفت، بنزین و غیره بر روی آتش و همچنین از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپری، حشره‌کش‌ها و غیره بر روی آتش اکیدا خودداری شود.

رمضانی‌نژاد با اشاره به اینکه از پرتاب فشفشه و موشک برروی شاخه درختان، پشت بام و بالکن منازل خودداری شود، تصریح کرد: وجود یک کپسول خاموش‌کننده آتش‌نشانی پودری در نزدیکی محوطه آتش ضروری است و در صورت امکان یک رشته شیلنگ آب در نزدیکی محوطه آتش در نظر گرفته شود تا درصورت لزوم بتوان از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: قبل از ترک محل آتش حتما از خاموش شدن آن مطمئن شده و توسط شیلنگ آب باقیمانده آن را کاملا سرد نمائید و همچنین در موقع پریدن از روی آتش از البسه بزرگ و گشاد و از نوع سریع‌الاشتعال استفاده نشود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان با‌اشاره به اینکه در صورت استفاده از ترقه و فشفشه از نوع بی خطر و استاندارد آن انتخاب شود، گفت: در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با تلفن ۱۲۵ سازمان آتش نشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهید.

وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی و آغاز سالی مبارک و همراه با موفقیت و تبریک ماه رمضان برای تمامی اقشار، تامین ایمنی و آسایش و سلامتی عمومی را در گرو خواسته و تلاش همه شهروندان دانست و بر رعایت موازین ایمنی و توصیه های ارائه شده تأکید کرد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید