• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ناصریه؛ دروازه ورود به دره ای در قلب کویر | مروری بر عملیات عمرانی و خدماتی در روستای ناصریه رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: سه شنبه ۲۹/اسفند/۱۴۰۲

ناصریه؛ دروازه ورود به دره ای در قلب کویر | مروری بر عملیات عمرانی و خدماتی در روستای ناصریه رفسنجان

برای رسیدن به دره راگه که از آن به عنوان بهشتی در قلب کویر یاد می شود، باید از این روستای خوش آب و هوا عبور کنید.


رفسنجان زیبا | روستای ناصریه در ۱۵ کیلومتری شهر رفسنجان و در مسیر جاده رفسنجان به کرمان واقع شده است.

این روستا که دارای ۵۰۰ خانوار است، همواره در طول سال پذیرای گردشگران و مسافران از سرتاسر دنیا و کشور است.

برای رسیدن به دره راگه که از آن به عنوان بهشتی در قلب کویر یاد می شود، باید از این روستای خوش آب و هوا عبور کنید.

روستایی که به تازگی میزبان یک شهید گمنام بوده است و دارای کارگاه های پرورش مرغ و صیفی جات است.

اینجا همیشه روشن است

غلامرضا آرمان دهیار ناصریه در گفت‌وگو با رفسنجان زیبا، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در روستا، می گوید: خوشبختانه با همراهی و همدلی شورای ناصریه و دهیاری خدمات مطلوبی در یک سال گذشته به ساکنین شهرک و روستای ناصریه ارائه داده شده است.

وی از تکمیل عملیات جدول گذاری معابر شهرک ناصریه خبر می دهد و اضافه می کند: با توجه به اهمیت جلوگیری از آبگرفتگی هنگام بارش نزولات آسمانی، اصلاح شیب معابر روستا انجام شده است.

اجرای آسفالت معابر بافت قدیم و محوطه پیرامون سقاخانه و مسجد امام حسین علیه السلام و اجرا و اصلاح روشنایی تمامی معابر از دیگر اقداماتی است که دهیار ناصریه به آن اشاره می کند.

آرمان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ خیابان و کوچه ای در ناصریه فاقد روشنایی نیست، می گوید: عملیات روشنایی بوستان حضرت علی اصغر علیه السلام نیز به طور کامل انجام شده است.

وی از اجرای روشنایی بلوار بهشت به سمت آرامگاه شهید گمنام با طراحی زیبا و با استفاده از پایه چراغ های دکوراتیو و لامپ ال ای دی خبر می دهد و اضافه می کند: به منظور افزایش زیبایی بصری، بلوار رسول اکرم(ص) در ورودی شهرک با نصب ریسه های رنگی، نورپردازی شده است.

دهیار ناصریه ادامه می دهد: هم چنین به منظور مقابله با وقوع هر گونه سیلاب در این محدوده، با احداث پنج سیل‌بند، مسیر رودخانه را که در نزدیکی منازل قرار داشت عقب بردیم و با فاصله تقریبا یک‌کیلومتر اجرا کردیم.

مرقد شهید گمنام، مسجد و مهدیه صاحب الزمان(عج) احداث می شود

وی از جذب اعتبار ۲ میلیاردی از سوی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برای تکمیل عملیات ساخت مرقد شهید گمنام و نمازخانه خبر می دهد و می گوید: مسجد و مهدیه صاحب الزمان(عج) نیز جنب حرم مطهر شهید گمنام احداث خواهد شد.

آرمان با اشاره به احداث ساختمان شورا و دهیاری ناصریه، ادامه می دهد: در حال حاضر تابلوهای راهنمای معابر نیز در سطح روستا نصب شده است و پیگیری برای ساخت خانه بهداشت ادامه دارد.

وی می‌گوید: به منظور رفع نگرانی اهالی شهرک و روستای ناصریه برای دفع سگ های بلاصاحب نیز اقدام کرده ایم و تاکنون ۱۰۰ قلاده سگ از سطح روستا جمع آوری شده است.

دهیار ناصریه برگزاری مراسم فرهنگی و جشن نیمه شعبان با همکاری دبستان شهید آقایی و تجلیل از بهورزان، معلمان و آزادگان روستا را از جمله برنامه های فرهنگی ناصریه اعلام می کند.

وی با آرزوی قبولی و طاعات تمامی شهروندان به خصوص اهالی خونگرم ناصریه، از همراهی و همکاری اعضای شورای روستای ناصریه آقایان حاج عباس فردوسی، حسین امیری و حسن نصراللهی قدردانی می کند و سالی سرشار از سلامتی و سعادت را برای همگان آرزو می کند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید