• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
مطالبات نماینده مجلس در سفر رزم حسینی به رفسنجان/از تسریع در روند اجرای پروژه های مس تا تأمین آب و برق برای بحران تابستان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: شنبه ۲۰/دی/۱۳۹۹

مطالبات نماینده مجلس در سفر رزم حسینی به رفسنجان/از تسریع در روند اجرای پروژه های مس تا تأمین آب و برق برای بحران تابستان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در روند اجرای پروژه های مس و ایجاد اشتغال شد و نسبت به بحران قحطی آب و برق در تابستان در شهرستان رفسنجان تذکر داد و مسائلی از قبیل احیای آثار تاریخی، برگزاری آزمون اختصاصی مس و…را مطالبه کرد.


رفسنجان زیبا| حجت الاسلام دکتر حسین جلالی در خصوص سفر صبح جمعه ۱۹ دی ماه ۹۹ وزیر صمت به رفسنجان اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی پروژه مواد شیمیایی یکی از کارخانه های فوق العاده مهم رفسنجان کلنگ زنی شد که به یاری خدا این کارخانه، مواد مورد نیاز مس رفسنجان و کشور را تولید و تأمین می کند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی مدت زمان بهره برداری از این کارخانه را طبق گفته مسئولان این منطقه سه سال عنوان کرد و گفت: این کارخانه اشتغالزایی خوبی دارد و یکی از مطالبات ما که خواستار ایجاد صنایع پایین دستی مس در رفسنجان بودیم، را محقق می کند و امیدواریم با همت مدیران مس زودتر از این بازه زمانی که پیش بینی کردند، تحقق پیدا کند.
حجت الاسلام جلالی به افتتاح مرکز نوآوری شهید ستاری اشاره کرد و گفت: تا زمانی که پارک علم و فناوری آماده می شود این مکان خیلی خوب برای نخبگان و جوانان دارای ایده های علمی و پژوهشی فراهم شده، ما هم با دانشگاه صنعتی شریف رایزنی کردیم که یک سال در این مرکز سیاست گذاری هایی در جهت برنامه های صنعت، تجارت، کشاورزی و ایجاد اشتغال داشته باشند که خود یکی از مراکز مهم فناوری در جنوب شرق کشور به شمار می رود.
وی به دیگر افتتاحیه های مس در رفسنجان با حضور وزیر صمت اشاره و بیان کرد: بیمارستان ۵۰ تختخوابی بحران با تمام امکانات و تجهیزات در شرایط سخت کرونا توسط مس در رفسنجان راه اندازی شده که جای تقدیر دارد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به اینکه آب شرب این منطقه از آرسنیک بالایی برخوردار است که ۲۰ برابر حد مجاز است، افزود: این میزان آرسنیک برای سلامتی مردم نگران کننده است، مدتی بود این طرح در هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس تصویب شده بود و با توجه به اینکه زیرساخت های آن از قبل آماده شده و با پیگیری های ما کلنگ زنی شد، امیدواریم از فردا این پروژه شروع و تا ۱۸ ماه آینده آن را تحویل دهند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بودجه خوبی به ورزشگاه شهدای مس اختصاص داده شده و ظرفیت دارد که این ورزشگاه را به یک دهکده ورزشی تبدیل کنیم، ادامه داد: باید چند هکتاری زمین به این مهم اختصاص پیدا کند و کل مجموعه های ورزشی اعم از موتورسواران موتورسنگین و کراس، مسابقات سوارکاری و…را پوشش دهد و مایل هستیم این کار انجام شود، بنابراین ضرورت دارد طرح جامعی در این خصوص انجام شود، ضمن اینکه این ورزشگاه ۱۵ هزار نفری که زمینه ارتقاء به ۳۰ هزار نفر هم دارد، باید ظرفیت میزبانی خوبی برای مسابقات ملی را هم در آن ایجاد کنیم.
حجت الاسلام جلالی همچنین با اشاره انعقاد قرارداد تفاهم نامه بین فرماندار و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس در خصوص میراث فرهنگی و گردشگری، تصریح کرد: شهرستان رفسنجان آثار تاریخی ارزشمندی دارد که می توانیم در توسعه صنعت گردشگری شهرستان از آن بهره مند شویم، اما متأسفانه بیش از ۹۰ اثر از جمله عمارت کلاه فرنگی، بسیاری از آب انبارها و حمام های تاریخی و… در حال تخریب هستند که به کمک مس باید احیا شوند.
وی توضیح داد: با توجه به اینکه در تابستان با قحطی و کم آبی مواجه ایم و تولید برق مان متأسفانه در این هشت سال باید طبق برنامه هششم توسعه انرژی داشته باشیم که انجام نشده، لذا پیش بینی می شود تابستان سختی از نظر آب و برق داشته باشیم، خواستار اختصاص آب شرب از خلیج فارس هستیم.
حجت الاسلام جلالی اظهار کرد: خط دو انتقال آب خلیج فارس که ۲۲ بهمن کلنگ زنی می شود، سهمیه خوبی برای رفسنجان اختصاص دادند اما تا آن زمان خواهان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب هستیم که تابستان با قحطی آب مواجه نشویم و وزیر صمت هم قبلا طبق مطالبه ما دستور این موضوع را دادند.
حجت الاسلام جلالی همچنین به درخواستش در خصوص نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در رفسنجان اشاره و افزود: مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران قول مساعد دادند که سرمایه گذار بخش خصوصی برای این موضوع معرفی کند، با توجه به اینکه یکی از زیرساخت های مهم سرمایه گذاری آب و برق است، باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشیم و ما نهایت تلاش برای حل این دو مشکل را در دستور کار داریم.
وی تصریح کرد: مطالعات خوبی در خصوص نیروگاه برق انجام شده و جای خوبی هم پیش بینی شده و منتظر مجوز ها هستیم، استاندار هم موافق است که برق شهرستان را تأمین کنیم و حتی به جنوب شرق در حوزه برق کمک کنیم.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تبعیض و بی عدالتی در خصوص آزمون های معادن وجود دارد که باید برطرف شود، افزود: ما خواستار برگزاری آزمون استخدامی مس رفسنجان به طور اختصاصی هستیم.
حجت الاسلام جلالی به درخواستش در حضور وزیر صمت در زمینه ایجاد کارخانه کود فسفات اشاره کرد و گفت: یک سالی هست این موضوع در حال رایزنی‌ست و ما هم پیگیر این موضوع خواهیم بود تا به نتیجه برسد که در کنار کارخانه کود سولفات، کارخانه کود فسفات هم داشته باشیم و زمینه اشتغال فراهم شود.
وی بیان کرد: همچنین مطالبه دیگر ما در سفر وزیر این بود که تمام نامه ها و سربرگ ها در حوزه مجتمع مس سرچشمه با عنوان “مس سرچشمه رفسنجان” یا “مس رفسنجان” باشد باشد، این موضوع توسط رئیس جمهور هم عنوان شده و نام مس رفسنجان را مطرح کردند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در پایان از سفر وزیر صمت به رفسنجان و تلاش های بی وقفه سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه قدردانی کرد.
وی در پایان گفت: همه خدماتی که در شهرستان صورت می گیرد را مدیون نظام و خون شهدا هستیم و همدلی و همراهی مسئولان شهرستان هم مایه مباهات است و این تلاش و همدلی در جهت پیشرفت شهر می تواند به نفع مردم باشد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید