• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
مراکز صنعتی کرمان؛ مقصد اردوی راهیان پیشرفت دانشگاهیان رفسنجانی
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۰۲/دی/۱۴۰۲

مراکز صنعتی کرمان؛ مقصد اردوی راهیان پیشرفت دانشگاهیان رفسنجانی

اردوی راهیان پیشرفت با حضور جمعی از اعضای هیأت علمی، اساتید و یاوران علمی دانشگاه حضرت ولیعصر(عج) با همکاری کانون بسیج اساتید در مراکز صنعتی کرمان برگزار شد.


رفسنجان زیبا| شهرک سدید کرمان که به همت جوانان مومن و انقلابی خیابان مهدیه و مسجد امام حسین علیه الاسلام راه اندازی شده است که با هدف رشد اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال در سال ۱۳۹۴ با اخذ جواز تأسیس از شرکت های صنعتی کرمان در سه کیلومتری کرمان شروع به کار کرد.

مساحت این شرکت ۲۳ هکتار است و زیرساخت های اصلی آن به صورت مرحله ای و تنها با یک ترانس برق اشتراکی شروع و در سال ۱۳۹۷ با اتمام زیرساخت های فاز اول موفق به اخذ پروانه بهره برداری گردید.

ازجمله خدمات این شرکت می توان به ارائه نقشه های ساختمانی صدور پروانه ساختمانی در یک ساعت، اعطای مشاوره کسب و کار و فروش، کمک به اخذ مجوز، ایجاد بانک اطلاعات نیروی کار، کمک به جذب تسهیلات اشاره کرد.

این شرکت در سال ۱۳۹۸به عنوان شهرک نمونه صنعتی کشور انتخاب شد و هم اکنون ۵۲ واحد فعال و ۴۶ واحد در حال ساخت در آن وجود دارد و برای بیش از۴٠٠ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

شرکت سدید در سال ۱۴٠۱ با ایجاد مرکز رشد در راستای مردمی کردن اقتصاد دانش بنیان قدم نهاد و در تلاش است با ایجاد زیست بوم فناوری به افزایش محصولات دانش بنیان کمک کند.

مرکز شتاب دهنده کایت مقصد بعدی دانشگاهیان در اردوی یکروزه راهیان پیشرفت بود؛ کایت به معنای کشاورزی، آموزش، یادگیری و تکنولوژی است و این شرکت دولتی باهدف تامین سرمایه در سطح خرد و کلان، تسهیل فرایند تیم سازی و خدماتی منابع انسانی و… راه اندازی شده است.
مهم ترین بخش این شرکت آزمایشگاه است که مجتمع ازمایشگاهی کیا آزما عضو پارک علم و فناوری استان کرمان دارای مجوز از موسسه خاک و آب کشور و شرکت های مثل کیان زیست، کیان مهر و قندانه عضو آن هستند.
عکاس: مهناز شریفی


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید