• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
قنوات راویز رفسنجان احیاء می شود/ تحول اقتصادی با کاشت محصولات کم آب بر
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۱۳/آبان/۱۴۰۲

قنوات راویز رفسنجان احیاء می شود/ تحول اقتصادی با کاشت محصولات کم آب بر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: با هماهنگی صورت گرفته میان اداره جهاد کشاورزی رفسنجان، قنوات منطقه راویز احیاء می شود.


رفسنجان زیبا| فرماندار رفسنجان با بیان اینکه جشنواره زعفران راویز دهمین رویداد شهرستان طی سال جاری است، گفت: پیش از این جشنواره های زردآلو، تشته داوران، پسته، انار و اسب در رفسنجان برگزار شده است که امیدواریم استمرار داشته و خیر و برکاتی برای مردم مناطق به ارمغان بیاورد.

وی بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت های راویز در بخش کشکوئیه رفسنجان تأکید کرد و گفت: درصورت تغییر ماهیت کشاورزی این منطقه به سمت کاشت زعفران، زرشک و گل محمدی، می توان به ارزآوری برای کشور از این طریق امیدوار شد و تحول اقتصادی بزرگی ایجاد کرد.

حسین رضایی در ادامه با بیان اینکه در صورت افزایش اعتبارات جهاد به میزان پنج تا شش میلیارد تومان، می توان موضوع احیاء قنوات راویز را در اولویت قرار داد، گفت: قنوات تمدن دو سه هزار ساله را حفظ کرده اند و باید برای احیاء آن اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع جاده دسترسی به این منطقه در صورت احداث جاده رفسنجان به شهربابک نیز تسهیل خواهد شد، تصریح کرد: برای گازرسانی به این منطقه اقداماتی صورت گرفته و به منظور رفع تنش آبی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام نیز پیگیری می کنیم.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: وقتی خدمات به این منطقه بیاید، مهاجرت معکوس اتفاق میفتد و خیر و برکت به همراه خواهد داشت و مردم ضمن ماندگار در منطقه، به جای مصرف کننده، تولیدکننده می شوند.

در این جلسه که معاون پارلمانی ریاست جمهوری نیز حضور داشت، بر نگاه ویژه مسئولین به ظرفیت های منطقه تأکید و در همین راستا امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: با هماهنگی صورت گرفته میان اداره جهاد کشاورزی رفسنجان، قنوات منطقه راویز احیاء می شود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید