• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
صنایع دستی در دهستان رضوان رفسنجان جان تازه ای می گیرد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: یکشنبه ۰۷/آبان/۱۴۰۲

صنایع دستی در دهستان رضوان رفسنجان جان تازه ای می گیرد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: با حمایت و هدایت هنرمندان رشته های صنایع دستی و برگزاری کلاس های مرتبط آموزشی در رشته های فیروزه کوبی روی مس، قلم زنی روی مس و تراش سنگ های قیمتی، صنایع دستی در دهستان رضوان جان تازه ای می گیرد.


رفسنجان زیبا| حسن حسینی در جلسه ای هم اندیشی ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی که با حضور اعضا شورا و دهیاری برگزار شد اظهار کرد: در بیان ارزش و اعتبار صنایع و هنرهای دستی همین بس که آثار صنایع دستی برخواسته از روح الهی و لطیف انسانی است.

وی ادامه داد: شاید همین موضوع موجب علاقه و تعلق خاطر بیشتر انسان ها به این آثار شده و امروز شاهد خلق نمونه هایی زیبا و بی بدیل از انواع و اقسام صنایع دستی در سطح کشور و جهان هستیم که نوازشگر روح انسانی است.

حسینی افزود: با بررسی ها از منطقه دهستان رضوان و اسماعیل اباد نوق ظرفیت های صنایع صنایع دستی شناسایی شد و بحث ترویج آموزش و ساماندهی رشته های صنایع دستی برای علاقمندان این خطه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه علاقمندان می توانند برای نام نویسی به دهیاری دهستان رضوان مراجعه کنند ادامه داد: در این کلاس‌ها رشته‌های مختلف صنایع‌دستی تراش سنگ‌های قیمتی، قلم زنی روی مس و فیروزه کوبی روی مس به هنرجویان آموزش و به آن ها گواهی معتبر مهارت فنی و حرفه ای و کارت میراث فرهنگی اعطا می ‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان خاطرنشان کرد: هنرآموختگان پس از گذراندن آموزش های لازم، طی مراحل اداری و اخذ مجوزهای مربوطه از مزایا و تسهیلات مرتبط با آن بهره‌مند خواهند شد که این امر برای بانوان و کمک به اقتصاد خانوارها بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی افزود: در طرح ساماندهی صنایع دستی در این دهستان کسانی که در امر پته دوزی دارای مهارت اما فاقد مدرک هستند می توانند با مراجعه به دهیاری و نام نویسی مدرک مهارت دریافت و از مزاریا و تسهیلات بهره مند شود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید