• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
شهر خلاق؛ فرش قرمز شهرداری رفسنجان برای صاحبان ایده و خلاقیت
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: جمعه ۱۰/دی/۱۴۰۰

شهر خلاق؛ فرش قرمز شهرداری رفسنجان برای صاحبان ایده و خلاقیت

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری مسابقه «شهر خلاق» خبر داد و با دعوت از عموم مردم، این اتفاق نو را نمونه ای از مشارکت شهروندان در مدیریت شهری قلمداد کرد.


رفسنجان زیبا| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، سید محسن سجادی گفت: طراحی مسابقه «شهر خلاق» پس از دریافت ایده های متعدد از سوی شهروندان در شبکه های اجتماعی شکل گرفت.

وی افزود: با دعوت از برخی از صاحبان ایده و دریافت نظرات آنان بر آن شدیم تا برای به بار نشستن ایده هایی که بسیاری از آن ها خلاقانه و خارق العاده بودند، اقدام کنیم.

معاون هنری شهرداری رفسنجان با اشاره به اینکه برخی شهروندان ایده های خاص و جالبی دارند که ممکن است رسیدگی و توجهی به آنها نشده باشد، تصریح کرد: در مسابقه شهر خلاق، ایده های نوآورانه و قابل توجه که ضمانت اجرایی ندارند توسط شهرداری خریداری می شوند.

سجادی با بیان اینکه ایده های ارائه شده در مسابقه «شهر خلاق» به تمامی حوزه های مدیریتی شهر قابل تسری است، یادآور شد: طراحی ورودی های شهر شامل تابلوها، کف خیابانها، بلوارها، نمای خیابانها، میادین، فضای سبز، معماری شهر و … موضوع «شهر خلاق» را دربر می گیرد.

معاون هنری شهرداری رفسنجان مشارکت شهروندان در مدیریت شهری را موجب پیشروی و آبادانی دانست و تأکید کرد: در شهر خلاق می خواهیم به شهروندان کمک کنیم هر آنچه در ذهن دارند در شهر پیاده و اجرا کنند؛ اگر توقع داشته باشیم فقط مدیران شهری اتفاقی را رقم بزنند شهر، آباد و خلاق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: شهر خلاق شهری است که در آن شهروندان خلاقانه به پیرامون خود نگاه کنند و بجای اینکه تصمیم گیرندگان شهرداری و شورای شهر باشند و عناصر بصری و نمادهایی را برای شهر انتخاب کنند، شهروندان بصورت خلاقانه در این موضوع مشارکت کنند.

معاون هنری شهرداری رفسنجان ایده «شهر خلاق» را اتفاقی نو برای مشارکت شهروندان با مدیریت شهری برشمرد و عنوان کرد: در این رویداد شهروندان نیز در مدیریت شهری وارد صحنه شده و نیازها و ایده های خود را به اشتراک گذاشته تا ایده هایی که قابلیت اجرایی دارند، در شهر پیاده شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ارکان هنر خلاقیت است، افزود: هر فردی نگاه و خلاقیت خاص خود را دارد؛ از مردم شهر رفسنجان می خواهم به این موضوع دقت نظر داشته باشند و هر شهروند حتی یک ایده مطرح کند تا در توسعه و زیباسازی شهر سهیم باشد.

شایان ذکر است، مسابقه «شهر خلاق» به همت معاونت هنری و سازمان سیما، منظر و فضای سیز شهری برگزار می شود.

علاقمندان برای شرکت در این رویداد و کسب اطلاعات بیشتر می توانند تا ۳۰ دی ماه به سامانه پیشنهادات به نشانی snp.rafsanjan.ir (بخش فراخوان) مراجعه کنند.

 


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید