• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
شرکت بیش از چهار هزار نفر در مراسم اعتکاف رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۰۵/بهمن/۱۴۰۲

شرکت بیش از چهار هزار نفر در مراسم اعتکاف رفسنجان

رئیس اداره تبلیغات شهرستان رفسنجان گفت: تعداد ۴۰ مسجد در رفسنجان مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند و بیش از چهار هزار نفر در این شهرستان معتکف شده اند.


رفسنجان زیبا | حجت‌الاسلام مرتضی نقیب‌پور رئیس اداره تبلیغات شهرستان رفسنجان از استقبال دو برابری مردم رفسنجان برای شرکت در مراسم اعتکاف امسال خبر داد و گفت: نزدیک ۴۰ مسجد در رفسنجان مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند و بیش از چهار هزار نفر در این شهرستان معتکف می‌شوند.

وی استقبال بسیار مردم از اعتکاف را نشان از گرایش به دین دانست و افزود: برخلاف تصور باطلی که در تبلیغات دشمن وجود دارد گرایش مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان روز به روز به مسائل دینی بیشتر می‌شود؛ حتی با وجود اتمام زمان ثبت‌نام اعتکاف درخواست‌های بسیاری از سوی نوجوانان مطرح می‌شود.

نقیب‌پور تصریح کرد: تلاش داریم سال آینده زمینه شرکت افراد بیشتری را در مراسم اعتکاف فراهم کنیم. همچنین باید مساجدی که ظرفیت بیشتری دارند در اختیار معتکفان نوجوان قرار گیرد تا تعداد بیشتری از جوانان و نوجوانان بتوانند در مراسم شرکت کنند زیرا گرایش آنها بیشتر شده است.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان رفسنجان ادامه داد: مسجدالنبی(ص)، مسجد ابوالفضل(ع)، مسجد امام خمینی(ره)، مسجد جامع، دانشگاه‌های پیام‌نور و آزاد، مسجد خیراندیش، مساجد شفیع‌آباد، شیخ‌آباد، داوران، کبوترخان و… از مهم‌ترین مساجدی هستند که مراسم را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های محتوایی مناسبی برای مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده است، گفت: ارائه محتوایی که بتواند شبهات اعتقادی و گره‌های ذهنی معتکفین را حل کند، میز مشاوره و حلقه‌های معرفتی و بصیرتی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

نقیب‌پور در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات و اهمیت مشارکت مردم، اظهار کرد: زمینه پاسخ‌گویی به مشکلات مردم و ارتباط با مسئولان نیز در اعتکاف فراهم می‌شود زیرا نباید اعتکاف را صرفاً یک مراسم عبادی دانست بلکه مانند نماز جمعه یک فرضیه سیاسی عبادی است.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید