• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
قدردانی سفیر شرکت بازآفرینی کشور از اهتمام شهردار رفسنجان برای نوسازی بافت فرسوده
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: یکشنبه ۰۴/دی/۱۴۰۱

قدردانی سفیر شرکت بازآفرینی کشور از اهتمام شهردار رفسنجان برای نوسازی بافت فرسوده

سفیر شرکت بازآفرینی کشور از اهتمام شهردار رفسنجان برای ایمن سازی و نوسازی بافت فرسوده شهری خبر داد و گفت: از رصد ۱۰۰ شهر دارای بافت‌ فرسوده در کشور، شهردار رفسنجان در این عرصه پیشتاز بوده است.


#رفسنجان_زیبا| دکتر مهمان دوست در نشست «درس آموزه های زلزله بم»، نقش بازآفرینی در کاهش آسیب‌پذیری و مقاوم‌سازی بافت‌های ناکارآمد را دارای اهمیت دانست.

وی افزود: برگزاری این همایش نشان می‌دهد که شهردار رفسنجان دغدغه این موضوع را دارد و در میان ۱۰۰ شهر دارای بافت فرسوده پیشتاز بوده و خواستار ایمن‌سازی بافت فرسوده شهری شده است.

سفیر شرکت بازآفرینی کشور با اشاره به وجود ۴۷ هزار و ۱۷۶ واحد در محدوده بافت‌ فرسوده رفسنجان، یادآور شد: در بافت‌ تاریخی رفسنجان ۹ هزار و ۸۰۲ پلاک وجود دارد که اگر بازآفرینی شوند، سکونت‌گاه‌های محدوده‌ ما و آینده ما را تأمین خواهند کرد.

وی افزود: در رفسنجان برای هر واحدی که احداث می‌شود، ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات پیش‌بینی شده که اگر خودمالکی بسازند، اقساط ۲۰ ساله می‌توانند بازپرداخت کنند.

دکتر مهمان دوست ادامه داد: اگر این واحدها با کمک انبوه‌سازان و دولت احداث شوند، در دوران ساخت، تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومان با سود صفر درصد ارائه می شود تا بعد از دوره ساخت بازپرداخت کنند.

سفیر شرکت بازآفرینی خاطرنشان کرد: نهضت ملی به بافت‌های فرسوده تسری یافته و کسانی که وارد بافت های فرسوده می‌شوند از شروط فرم بند ج و احراز سکونت معاف هستند.

وی افزود: در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده به‌دنبال مردمی‌سازی هستیم تا عوامل اجرایی دولت، شهرداری و … در کنار مردم قرار بگیرند هستیم و سقف لرزان مردم را مقاوم کنیم تا هیچ خانواده‌ای را داغدار نبینیم.

خبر از رضا شریفی


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید