• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
سفر ریاست جمهوری به پاکستان تأثیرات منطقه‌ای دارد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: جمعه ۰۷/اردیبهشت/۱۴۰۳

سفر ریاست جمهوری به پاکستان تأثیرات منطقه‌ای دارد

امام جمعه رفسنجان گفت: با توجه به تحولات سیاسی غرب آسیا، رابطه دو کشور همسایه و مسلمان ایران و پاکستان دارای برکات سیاسی، فرهنگی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی است.


رفسنجان زیبا| حجت الاسلام اصغر عسکری امروز هفتم اردیبهشت در خطبه‌های نمازجمعه، با اشاره به سفر ریاست جمهوری به پاکستان، آن را دارای اهمیت خاص و ویژه‌ای دانست و اظهار کرد: با توجه به تحولات سیاسی غرب آسیا شامل کشورهای ایران، پاکستان، عراق و افغانستان و.. هستیم، رابطه دو کشور همسایه و مسلمان ایران و پاکستان به عنوان یک کشور پرجمعیت و تنها کشور دارای سلاح اتمی و هسته‌ای و از کشورهای قدرتمند نظامی و اثرگذار در منطقه دارای برکات سیاسی، فرهنگی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی افزود: از دیگر ضرورت‌های دارا بودن روابط مستحکم و صمیمانه ایران و پاکستان می‌توان به امن‌سازی مرزهای این دو کشور به طول هزار کیلومتر اشاره کرد که اگر خدای ناکرده در این مرزها ناامنی ایجاد شود، برای دو کشور می‌تواند باعث زحمت شود و اتفاقات ناخوشایندی پیش آید و در پاره‌ای موارد تروریست‌ها از این مرزها می‌آمدند و ضربه می‌زدند.

امام جمعه رفسنجان سفر ریاست جمهوری به پاکستان را دارای پیامدهای مثبت و تحولات خوب در منطقه دانست و ادامه داد: طی ماه‌های گذشته حرکت‌ها و تنش‌هایی بین دو کشور ایجاد شد و افرادی که در منطقه مغرض بودند و به دنبال ایجاد اختلاف بیشتر بودند، به این قضایا دامن زدند، که سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان می‌تواند در زمینه تنش زدایی بین دو کشور در ماه‌های اخیر مؤثر باشد.

وی با اشاره به پیامدهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی سفر رئیس جمهور به پاکستان، ادامه داد: بعد از جریان طوفان الاقصی و حمله اسرائیل به سوریه و کنسول‌گری ایران، اقدام متقابل ایران و عملیات وعده صادق در دنیا سر و صدا کرد؛ لذا ارتباط دو کشور که با تکیه به حمایت مردمی شکل گرفت، می‌تواند در ایجاد صلح و ثبات و وادار کردن اسرائیل به پذیرش آتش بس مؤثر باشد.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: اجرای طرح بزرگ در کشور سریلانکا به نام اومااویا توسط متخصصان ایرانی برای انتقال آب به منطقه کم آب و ایجاد نیروگاه برق آبی و احداث سد، برای ایران اسلامی افتخار بزرگی است که در دل تحریم‌ها و در میان تهدیدها توانست تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی افزود: فائق آمدن بر تحریم‌ها و تحقق شعار «ما می‌توانیم» از ثمرات این اقدام بود که به دست متخصصان جوان و اندیشمندان ایرانی انجام شد و ایران را در زمره چهارمین کشور دنیا در سدسازی و تولید تأسیسات برق آبی قرار داد که از افتخارات کشور است.

امام جمعه رفسنجان با تشکر از فرماندهی انتظامی کشور که با هماهنگی دستگاه قضا در جریان طرح نور و مقابله با پدیده شوم و استعماری و سیاسی بی حجابی و بدحجابی حرکت قانونمندی را شروع کردند، گفت: امیدواریم این اقدام که در ادامه مطالبه مردم بود، حرکتی مقطعی نباشد و قانونمند حرکت کند و مطابق با شرع و قانون این توطئه استعماری را خنثی و ریشه‌کن کنند.

وی با اشاره به دیدار رهبر فرزانه انقلاب با کارگران در آستانه روز کار و کارگر، بیان کرد: کارگر رکن جهش تولید است و کارفرما و دستگاه‌های اجرایی و دولتی هم برای تمهید مقدمات و زیرساخت‌ها نقش دارند و جامعه حدود ۴۰ میلیونی کارگری ایران که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند، می‌توانند باعث معجزه بزرگی در مسئله تولید باشند.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: وقتی دل کارگر گرم باشد و امنیت شغلی داشته باشد و کارش دیده شود، ارزشمند است، امید پیدا می‌کند و کار بیشتری ارائه می‌دهد و جهش در تولید ایجاد می‌شود و اقتصاد از این مشکلات رهایی پیدا می‌کند. امیدواریم جامعه کارگری با تمام توان در صحنه باشد و کارفرماها به فکر تأمین نیازها و امنیت شغلی کارگران باشند و دستگاه‌ها زمینه را برای کار کردن فراهم کنند.

وی با اشاره به همراهی آمریکا در دوران دفاع مقدس و شرارت‌هایی که در سال ۱۴۰۱ در کشور رخ داد، افزود: موضوع طرح شکایت از اقدامات مجرمانه و جنایت‌های آمریکا در حال اجراست و هفته گذشته در رفسنجان حدود ۸۰۰ نفر در آن شرکت کردند و طرح دعوی کردند؛ اگر کسی در رابطه با اقدامات مجرمانه و دخالت‌های ظالمانه آمریکا از سال‌های قبل و از کودتای ۲۸ مرداد به نحوی آسیب دیده‌اند، شکایاتشان را ارائه دهند که در مجامع بین‌المللی مطرح شود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید