• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
رویداد ایده‌آل مس سرچشمه رفسنجان برای صاحبان کسب و کار و ایده
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۲۷/شهریور/۱۴۰۲

رویداد ایده‌آل مس سرچشمه رفسنجان برای صاحبان کسب و کار و ایده

نخستین رویداد «توسعه صنایع پایین دستی مس» با همکاری مشترک مجتمع مس سرچشمه و دانشگاه حضرت ولیعصر(عج) رفسنجان ویژه صاحبان کسب و کار و ایده وارد فاز اجرایی شد.


رفسنجان زیبا| سیزده روز پیش بود که سند رویداد «توسعه صنایع پایین دستی مس «با حضور مسئولان و مدیران مجتمع مس سرچشمه و دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) رونمایی شد. تفاهم‌نامه‌ای که به گفته بانیان و برگزارکنندگان برای جلوگیری از خام فروشی مس و با حضور صاحبان ایده و کسب وکار از سراسر کشور به میزبانی شهرستان رفسنجان برپا خواهد شد.

این رویداد مدل بی نظیری از برگزاری رویداد در راستای ارزش افزوده بر منابع معدنی در کشور است

به گفته رئیس توسعه کسب و کار امور نوآوری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، این رویداد در هفت حوزه تخصصی شامل ساختمان، زیرساخت، مخابرات و الکترونیک، حمل و نقل، شیمیایی، انرژی‌های نو و صنایع غیرالکتریکی برگزار می‌شود.

ابوالفضل احمدی هدف از برپایی رویداد را ارتباط مستقیم و تخصصی با مخاطبان و صاحبان فناوری در هر حوزه ذکر می‌کند و می‌گوید: این رویداد مدل بی‌نظیری از برگزاری رویداد در راستای ارزش افزوده بر منابع معدنی در کشور است.

وی ادامه می‌دهد: برای اولین بار است که مرکز نوآوری صنایع معدنی با همکاری دانشگاه برای اجرای این رویداد پیشقدم می‌شود و از ویژگی‌های مثبت و امیدوارکننده آن می‌توان به حفظ مالکیت معنوی طرح‌ها توسط صاحبان ایده و فناوری تا مرحله سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

توسعه صنایع پایین دستی مس، از خام فروشی جلوگیری می‌کند

روح الله ابوالهادی مدیر نوآوری شهید ستاری امروز یکشنبه بیست و ششم شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت برپایی رویدادی ملی برای توسعه صنایع پایین دستی مس، اظهار می‌کند: توسعه صنایع پایین دستی مس یکی از موضوعات مغفول مانده در منطقه و مرتبط با مس بوده است.

وی با تأکید بر اینکه این رویداد می‌تواند اثرگذاری بسیار زیادی داشته باشد و در صورت رونق دادن به صنایع پایین دستی مس، می‌تواند با ایجاد ارزش افزوده نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد و به رفع مشکلاتی از قبیل اشتغال بینجامد، می‌گوید: توسعه صنایع پایین دستی مس، از خام فروشی جلوگیری می‌کند.

دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) تمامی ظرفیت‌های موجود را برای برپایی این رویداد به میدان آورده است

رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) نیز با اشاره به اینکه افزایش ارزش افزوده و سودآوری از جمله اهداف اصلی برپایی رویداد ملی «توسعه صنایع پایین دستی مس» است، می‌گوید: هر جا علم توسعه یابد و نوآوری و اکوسیستم شکل بگیرد، تحول ایجاد می‌شود و صنعت رشد پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) تمامی ظرفیت‌های موجود را برای برپایی این رویداد به میدان آورده است، تصریح می‌کند: دانشگاه در راستای مأموریت‌های خود در زمینه معدن، کشاورزی و انرژی می‌تواند هاب نوآوری را در منطقه و دانشگاه ایجاد کند که شروع آن با توسعه صنایع پایین دستی مس است.

به گزارش ایمنا، علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در رویداد می‌توانند به نشانی https://sarcheshmeh.nicico.com/event مراجعه کنند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید