• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
دهمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام شهرک مس سرچشمه رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: سه شنبه ۰۴/مهر/۱۴۰۲

دهمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام شهرک مس سرچشمه رفسنجان

دهمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام شهرک مس سرچشمه رفسنجان در سالن سینما آزادی سرچشمه برگزار شد.


رفسنجان زیبا| دهمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام سرچشمه، با حضور خانواده‌های گرانقدر شهدای صنعت مس و ایثارگران، سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، دکتر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، حجت‌الاسلام دکتر جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، دکتر علی‌آبادیان مشاور مدیرعامل شرکت مس در امور ایثارگران، مهندس محققی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، دکتر روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مهندس رضایی فرماندار شهرستان رفسنجان و جمعی از مدیران صنعت مس و فرماندهان نظامی و انتظامی در محل سینما آزادی سرچشمه برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در این مراسم با ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای صنعت مس، از برگزارکنندگان یادواره قدردانی کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست، بنابراین زحمات کسانی که در برپایی این محفل تلاش کرده‌اند نزد خداوند مأجور خواهد بود.
دکتر امیر خرمی‌شاد با ذکر خاطره‌ای از زمان حضور خود در جبهه‌ها، بر یادگیری فرهنگ ایثار از شهدا تاکید کرد و ادامه داد: از پدران و مادران عزیز شهدا درخواست می‌کنم که برای من و همه مسئولان دعا کنند که بتوانیم فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی را در خودمان تقویت کنیم و همه عاقبت‌به‌خیر شویم.
برای نسل جوان
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در ویژه‌برنامه گفت: دشمن راه نفوذ به ایران اسلامی و براندازی آن را بیان روایت‌های غلط و پاشیدن بذر ناامیدی در نسل جوان انقلابی و اسلامی انتخاب کرده است.
سردار نظری با تاکید بر این‌که دشمن از طریق فضای مجازی در حال اجرای عملیات روانی بر روی اذهان نسل جوان است، عنوان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی کارهای بزرگ اقتصادی در زمینه صنعت و معدن و عرصه نظامی را با تکیه بر توان و تخصص بومی انجام داده‌ایم که این‌ها باید برای نسل آینده‌ساز این انقلاب و نظام تبیین شود.
وی افزود: معارف و حقایق دفاع مقدس را هم باید برای نسل جوان بازگو کرد تا غفلت و کوتاهی به‌جامانده از سال‌های قبل جبران شود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با قدردانی از مجتمع مس سرچشمه به‌خاطر برگزاری یادواره شهدا، با گرامی‌داشت یاد ۲۷ شهید این صنعت، تصریح کرد: از مدیرعامل شرکت مس درخواست می‌کنیم زمینه را برای بازدید نوجوانان و جوانان برای آشنایی آن‌ها با دستاوردهای صنعت مس فراهم کنند.
مدیون شهداییم
مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد تولیدی مجتمع در شش‌ماهه نخست امسال، گفت: این عملکرد ماحصل تلاش جهادی همه همکاران ما بوده است، اما تولید در صورتی محقق می‌شود که امنیت در جامعه و محل کار وجود داشته باشد که امنیت امروز را مدیون ازجان‌گذشتگی دلیرمردان ایران اسلامی در هشت‌سال دفاع مقدس هستیم.
مهندس حسین محققی با گرامی‌داشت یاد شهدای صنعت مس، خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنم در مجموعه‌ای خدمت می‌کنم که حدود ۶۰۰ نفر از همکاران ما از خانواده گرانقدر شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند.
تقابل دو مکتب
مشاور مدیرعامل شرکت مس در امور ایثارگران نیز در این مراسم با بیان این‌که اگر رشادت شهدا نبود قطعاً از جمهوری اسلامی و ایران نامی وجود نداشت، گفت: برنامه‌ریزی شدید دشمن برای ایجاد شبهه در حوزه دفاع مقدس و هجمه سنگین برای جلوگیری از الگوسازی شهدا نشان از خشم دشمن دارد.
دکتر علی‌آبادیان افزود: سال‌هاست که امامین انقلاب بر خواندن وصایای شهدا تأکید بسیار زیادی داشته‌اند؛ جنگ ما ظاهر نظامی داشت اما در باطن جنگ بین دو تمدن و مکتب بود. یک طرف مکتبی بر اساس فرد، سرمایه‌داری و سود بود و در مقابل مکتبی قرار داشت که بر پایه خدامحوری و دین بود.
مشاور مدیرعامل شرکت مس، جنگ تحمیلی را تقابل دو مکتب تکاثر و کوثر دانست و گفت: مکتب تکاثر می‌گوید هرچه نیرو و تجهیزات شما بیشتر باشد امکان پیروزی بیشتری دارید اما مکتب کوثر می‌گوید چه عده‌های قلیلی که بر عده زیادی به اذن خدا غلبه کرده‌اند.
علی‌آبادیان با تأکید بر این‌که در صنعت مس کارهای خوبی در حوزه ایثارگران انجام شده اما کافی و راضی‌کننده نیست، اضافه کرد: در رأس مجموعه شرکت مس کسی است که هم خود ایثارگر است و هم از خانواه شهداست و این امتیاز بزرگی است و ایشان حساسیت زیادی نسبت به خانواده شهدا دارند و باید از این فرصت استفاده کرد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید