• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
خیرین و سرمایه گذاران برای مشارکت در پروژه های شهری پیشقدم شوند
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: دوشنبه ۰۹/خرداد/۱۴۰۱

خیرین و سرمایه گذاران برای مشارکت در پروژه های شهری پیشقدم شوند

شهردار رفسنجان با اشاره به لزوم مشارکت خیرین در پروژه های مدیریت شهری از قبیل دهکده ورزشی، ادامه داد: سرمایه گذاران و خیرین می توانند با شرکت در مزایده و خرید زمین، ضمن حمایت مالی از پروژه ها نقدینگی را افزایش دهند تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.


رفسنجان زیبا| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس کهنوجی در نشست خبری روز دوم خرداد ماه که با حضور مهندس پورباقری معاون شهرسازی و امور زیربنایی در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، با اشاره به انجام مقدمات طرح اشتغالزایی و درآمد پایدار شهرداری رفسنجان اظهار کرد: در ماههای پایانی سال گذشته تجهیزات و ماشین آلات خریداری اما به دلیل مشکلات مصرفی و قراردادی وارد مدار نشد.

وی با بیان اینکه ماشین آلات به زودی وارد مدار خواهد شد، تصریح کرد: طبق تعهداتی که دادیم، تا پایان خرداد بحث اشتغالزایی اولیه و سرمایه گذاری برای ایجاد درآمد پایدار در فاز اول انجام می شود.

افزایش ۳۰ میلیاردی بودجه شهرداری در نیمه دوم سال ۱۴۰۰

شهردار رفسنجان با اشاره به عملکرد هفت ماهه شهرداری رفسنجان در دوره جدید، اظهار کرد: بودجه شورای پنجم برای سال ۱۴۰۰ رقم ۴۷٠ میلیارد تومان بود که در ۶ ماهه اول سال، ۱۹٠ میلیارد تومان از بودجه محقق شده بود.

وی افزود: در ۶ ماهه دوم سال گذشته ۳۱٠ میلیارد تومان درآمد برای شهرداری جذب شد که در مجموع درآمد شهرداری به ۵٠٠ میلیارد تومان رسید و از عدد ۴۷۰ میلیارد تومان عبور کرد.

یک پنجم بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ محقق شده است

مهندس کهنوجی با بیان اینکه بودجه شهرداری در سال جاری نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است، از تصویب رقم ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بودجه توسط شورای دوره ششم برای سال ۱۴۰۱ ابراز امیدواری کرد و گفت: در دو ماه ابتدای سال ۲٠٠ میلیارد تومان از بودجه محقق شده است.

وی ادامه داد: افزایش بودجه شهرداری کار ساده ای نبود به ویژه اینکه بحث سرمازدگی باغات پسته نیز بودجه را تحت الشعاع قرار می داد؛ اما با این وجود توانستیم درآمد کسب کنیم و روند خوبی داریم.

پاسخ به مطالبات مردمی در نیمی از محلات شهر رفسنجان

شهردار رفسنجان به رویکرد محله محوری مدیریت شهری اشاره کرد و با اشاره به تقسیم بندی شهر به ۵۰ محله، از سرکشی به نیمی از محلات شهر خبر داد و بر استمرار بازدیدهای محله ای در سال جدید تأکید کرد.

مهندس کهنوجی هم چنین از تشکیل شورای محلات برای پاسخ به مطالبات مردمی خبر داد و تصریح کرد: به خواسته های مردم در محلات شامل احداث پارک محله ای، افزایش سرانه ورزشی و آسفالت معابر لبیک گفته ایم.

وی با بیان اینکه حجم تعهدات شهرداری در بازدیدهای محله ای بالا رفته است، گفت: برای انجام تعهدات زمان بندی کرده ایم؛ برخی از آن ها تا پایان شهریورماه اجرا می شوند و در بیش از ۸٠ درصد محلات فاز اول وعده ها تا یک ماه آینده عملیاتی و اجرایی خواهند شد.

تمام تعهدات شورای پنجم را انجام داده ایم

شهردار رفسنجان در ادامه با اشاره به ضرورت پیوستگی طرح ها در شهرداری برای پیشگیری از زیان به مردم، افزود: تمام تعهدات شورای پنجم که اکثرا قرارداد بود را انجام داده ایم؛ تمام پروژه ها را با میانگین پیشرفت ۱۰ درصد پذیرفتیم و تقریبا بالای ۹۰ درصد تعهدات را تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام دادیم.

مهندس کهنوجی در رابطه با پروژه صدچشمه که مورد سؤال تعدادی از خبرنگاران بود، گفت: اجرای طرح صدچشمه از وعده های دوره شورای پنجم بود و در کف رودخانه اجرا می‌شد، اما به دلیل عدم دریافت مجوز آب منطقه ای استان و احتمال بروز خطر حتی اجازه سنگ‌چینی و آسفالت هم داده نشد.

وی افزود: پس از معرفی مشاور از سوی آب منطقه ای کرمان و با مطالعات انجام گرفته روی دیوار سازه ای، مجوز صادر شد تا هشت متر از رودخانه به احداث باند دوم در خیابان پرستار و جمهوری اختصاص یابد.

طرح صدچشمه و خیابان انقلاب از دستور کار خارج نشده اند

مهندس کهنوجی در توضیح عملیات اجرایی خیابان انقلاب نیز به خبرنگاران گفت: پروژه بهسازی و ساماندهی خیابان انقلاب که در زمان شورای پنجم تعهد داده شده بود، به خاطر نداشتن قرارداد به مرحله اجرا نرسید؛ لذا برای ساماندهی آن جلسات متعددی برگزار و مشوق هایی برای بازاریان و اصناف در نظر گرفتیم تا طرح بدون حساسیت اجرا گردد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ پروژه ای را از دستور کار خارج نکرده ایم، ادامه داد: ساماندهی و بهسازی خیابان انقلاب به آرامی در حال انجام است؛ این خیابان طراحی بسیار زیبا و جذابی دارد که مورد تأیید میراث فرهنگی بوده و با مشارکت اصناف اجرا می شود.

شهردار رفسنجان به رفع مشکل پروژه پیامبر اعظم(ص) پس از سفر معاون حقوقی اوقاف کشور به کرمان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: حق کسب و پیشه مغازه داران منطقه به حساب اوقاف پرداخت شده است و ظرف یک ماه آینده پیوستگی با خیابان انقلاب ایجاد و ورودی پروژه باز می شود.

تشریح جزییات پروژه های مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱

شهردار رفسنجان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پل روگذر خلیج فارس به طول تقریبی ۸۰۰ متر، بیان کرد: ساماندهی بلوار خلیج فارس شامل احداث پل روگذر و اجرای عملیات جدولگذاری و ساماندهی پیاده روی آن کلید خورده است.

وی مجموع اعتبار پروژه های در دست اقدام شهرداری رفسنجان را بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه ها شامل ساماندهی و زیباسازی خیابان انقلاب، ساماندهی و زیباسازی رودخانه گیودری در منطقه رستم آباد و رحمت آباد، ساماندهی بلوار خلیج فارس و دوبانده کردن خیابان پرستار و جمهوری (حدفاصل خیابان امیرکبیر تا بلوار آیت الله صدر) در سال ۱۴۰۱ است.

مهندس کهنوجی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی دیوارها و کف بازار تاریخی شهر با مشارکت شهرداری و کسبه انجام می شود، ادامه داد: با هماهنگی میراث فرهنگی، ساماندهی بازار در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی اجرای برخی طرح ها را منوط به همکاری دیگر سازمان ها با شهرداری عنوان کرد و گفت: احیاء بازار قطب آباد، بهسازی و ساماندهی خانه تاریخی فرح‌بخش، محوطه آب انبار مجاور مسجد امام و ورودی پشت مسجد به سمت بازار در دستور کار شهرداری قرار دارد.

از ظرفیت هنرمندان در طراحی المان های شهری استفاده کرده ایم

مهندس کهنوجی در پاسخ به سوالات خبرنگاران، از ساماندهی پلاتوی بوستان شهید مطهری تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و از راه اندازی معاونت هنری برای استفاده از ظرفیت هنرمندان در طراحی المان های شهری ابراز امیدواری کرد و افزود: المان های موضوعی در سطح شهر طراحی و اجرا شده اند و بخشی از آن ها در مرحله فراخوان قرار دارند.

وی راه اندازی فرهنگسرای گردشگری و برگزاری تورهای رفسنجان گردی را از دیگر برنامه های مدیریت شهری در دوره جدید عنوان کرد و گفت: مجوز شورا برای استقرار فرهنگسرا در تیمچه معین اخذ شده و تا سه ماه آینده عملیاتی می شود.

شهردار رفسنجان در ادامه از اختصاص زمینی برای احداث دهکده ورزشی در بلوار پسته به مساحت ۳۰۰ هکتار خبر داد و افزود: زیرساخت های این پروژه در این زمین که دهکده ورزشی در ۱۰۰ هکتار آن طراحی می شود، در سال جاری فراهم خواهد شد.

خیرین و سرمایه گذاران برای مشارکت در پروژه های شهری پیشقدم شوند

شهردار رفسنجان با اشاره به لزوم مشارکت خیرین در پروژه های مدیریت شهری از قبیل دهکده ورزشی، ادامه داد: سرمایه گذاران و خیرین می توانند با شرکت در مزایده و خرید زمین، ضمن حمایت مالی از پروژه ها نقدینگی را افزایش دهند تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری رفسنجان با راه اندازی باشگاه ورزشی برای استعدادیابی و حمایت از ورزش های پایه اقدام خواهد کرد، از برگزاری المپیاد ورزشی محلات برای تزریق شور و نشاط به شهروندان خبر داد.

شهردار رفسنجان به رفع مشکل پروژه پیامبر اعظم(ص) پس از سفر معاون حقوقی اوقاف کشور به کرمان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: حق کسب و پیشه مغازه داران منطقه به حساب اوقاف پرداخت شده است و ظرف یک ماه آینده پیوستگی با خیابان انقلاب ایجاد و ورودی پروژه باز می شود.

اجرای عملیات عمرانی در حاشیه رودخانه گیودری قانونی است

شهردار رفسنجان هم چنین از رویه واگذاری زمین به اشخاص در دوره پنجم انتقاد کرد و با اشاره به اینکه در دوره پنجم ۱۳ هزار و ۳۰۰ قصب زمین توسط عده ای در شهرداری واگذار شده است، گفت: این زمین ها جمعا به ارزش ۷۰ میلیارد تومان واگذار شده در حالی که  ارزش واقعی آن ها در حال حاضر ۹۵۰ میلیارد تومان است.

مهندس کهنوجی در ادامه با تأکید بر اینکه افزایش یا کاهش قیمت زمین ارتباطی به شهرداری ندارد و از سوی کارشناسان رسمی دادگستری تعیین می شود، در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه همکاری شهرداری برای ساخت خانه های ارزان قیمت گفت: آمادگی داریم ضمن تأمین زیرساخت ها، خانه های ارزان قیمت در قالب تعاونی در اختیار افراد قرار گیرد.

وی هم چنین به اجرای عملیات عمرانی در حاشیه رودخانه گیودری اشاره کرد و افزود: تمام اقدامات صورت گرفته در این منطقه با هماهنگی و مجوز رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان و با نظارت و مشاوره آن شرکت انجام می گیرد.

عکس ها از مهناز شریفی

 


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید