• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
خبر خوش مجلسی ها برای کشاورزان/ حذف تعهد ارزی از صادرات پسته
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۱۷/آبان/۱۴۰۲

خبر خوش مجلسی ها برای کشاورزان/ حذف تعهد ارزی از صادرات پسته

نمایندگان خانه ملت برای کمک به کشاورزان، مصوباتی در برنامه هفتم شامل حذف تعهد ارزی از صادرات پسته، خودکفایی در تولید کالاهایی ازجمله گندم، جو، برنج و حمایت از دانش بنیان ها برای افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی تصویب و دولت را مکلف به اجرای آن کردند.


رفسنجان زیبا| حجت الاسلام حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در مورد مصوبات حوزه کشاورزی اظهار کرد: دولت مکلف به پرداخت تسهیلات بلاعوض به کشاورزان برای سیستم های آبیاری نوین شد و مقرر شد دولت تمام هزینه های آبیاری های تحت فشار را در بودجه های سالانه ببیند.

️نماینده رفسنجان و انار در مجلس همچنین ادامه داد: تصویب سالانه ۳ هزار کیلومتر لایروبی و مرمت قنوات نیز در این برنامه تصویب شد که رقم خوبی است و در حوزه مراتع نیز دولت مکلف به تقویت و توسعه ۲۰ میلیون هکتار از مراتع شد که در تولید علوفه نقش بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: از دیگر مصوباتی که به حوزه کشاورزی شهرستان های رفسنجان و انار کمک بسزایی خواهد کرد، کاهش فاصله ایستگاه های هواشناسی کشاورزی است که پیش از این بین هر ایستگاه ۱۲۰ کیلومتر فاصله بود که با راه اندازی ایستگاه های جدید این فاصله ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت.

️نماینده رفسنجان و انار ️افزایش سپرده در بانک کشاورزی از سه به هشت درصد در برنامه هفتم برای ارائه تسهیلات به کشاورزان را از دیگر مصوباتی دانست که نمایندگان خانه ملت پیرامون آن تصمیمی گیری کردند و گفت: حذف تعهد ارزی از صادرات پسته مهمترین مصوبه ای بود که به تصویب رسید.

جلالی خاطرنشان کرد: حذف تعهد ارزی پسته می تواند به کشاورزان و صادرکنندگان پسته کمک شایانی کند که امیدواریم با تصویب نهایی در شورای نگهبان، به کشاورزی و تولید در کشورمان کمک شود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید