• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
جشنواره زعفران راویز دوازدهم آبان ماه برگزار می شود
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: یکشنبه ۰۷/آبان/۱۴۰۲

جشنواره زعفران راویز دوازدهم آبان ماه برگزار می شود

بخشدار کشکوئیه گفت: جشنواره زعفران راویز به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری و پتانسیل های منطقه راویز جمعه دوازدهم آبان ماه برگزار می شود.


رفسنجان زیبا| علیرضا پورغلامحسینی در گفت وگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ هکتار از زمین های منطقه راویز زیرکشت زعفران است، اظهار کرد: راویز پتانسیل خوبی برای تولید زعفران دارد.

وی معرفی ظرفیت های گردشگری و پتانسیل های منطقه راویز را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره زعفران بیان کرد و افزود: با برگزاری این رویداد توجه به دهستان راویز و تلاش برای رفع مشکلات این منطقه نیز فزونی می یابد.

بخشدار کشکوئیه با بیان اینکه جشنواره زعفران راویز جمعه دوازدهم آبان ماه برگزار می شود، تصریح کرد: امیدواریم با برپایی این رویداد بتوانیم مردم را برای کاشت زعفران در این منطقه ترغیب کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی های اخیر، متأسفانه محصول بادام،‌گردو و غیره کاهش یافته است و زعفران می تواند جایگزین بسیار خوبی در این منطقه برای کشاورزان باشد.

پورغلامحسینی رونق گردشگری را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره زعفران عنوان کرد و گفت: با حضور مردم از سایر نقاط استان به این دهستان، منطقه بکر گردشگری راویز بیشتر معرفی می شود.

وی با ابراز نگرانی از مهاجرت سنگین در این منطقه، اظهار کرد: متأسفانه طی سال های متمادی بسیاری از ساکنان این دهستان مهاجرت کرده اند که قصد داریم با برنامه ریزی هدفمند برای افرادی که امکان بازگشت دارند، شرایط مناسبی ایجاد کنیم.

بخشدار کشکوئیه خاطرنشان کرد: دهستان راویز متشکل از تعدادی پارچه و آبادی و از مناطق کمتر توسعه یافته کشور است که از بسیاری از امکانات محروم بوده است.

وی با بیان اینکه اخیراً مشکل نبود اینترنت در این دهستان رفع شده است، از نصب دکل آنتن تلفن همراه برای برخی مناطق راویز طی روزهای آینده خبر داد و یادآور شد: عملیات گازرسانی به اهالی این منطقه طی روزهای گذشته آغاز شده و برای رفع مشکل آب نیز تا یکسال آینده اتفاقات خوبی خواهد افتاد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید