• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
جشنواره دیوارنگاری شهر را به نمایشگاهی فاخر از آثار هنرمندان بومی تبدیل می کند
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۲۷/اسفند/۱۴۰۱

جشنواره دیوارنگاری شهر را به نمایشگاهی فاخر از آثار هنرمندان بومی تبدیل می کند

مجری و مسئول برگزاری نخستین جشنواره دیوارنگاری اجرای طرح های ماندگار بر دیوارهای شهر توسط هنرمندان بومی را در ارتقاء فضای بصری مؤثر خواند.


رفسنجان زیبا | سعید مشرف شاه مدیر مؤسسه فرهنگی هنری هزاردستان در جمع خبرنگاران با ابراز امیدواری از برگزاری مستمر جشنواره دیوارنگاری، اظهار کرد: جذب مخاطب و حضور هنرمندان شاخص از سراسر کشور از اهداف آتی این رویداد است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های ماندگار بر دیوارهای شهر می تواند به ارتقاء فضای بصری کمک کند، ادامه داد: با اجرای طرح های فاخر در هر کدام از خیابان ها، شهر به نمایشگاهی تبدیل می شود که شهروندان از تماشای آن لذت ببرند.

وی با بیان اینکه محوریت رقابتی بودن جشنواره موجب ارائه اثار قوی و منحصربفرد خواهد شد، اظهار کرد: هنرمندانی که در این رویداد شرکت می کنند، باید خود را با به روزترین تعالیم هنرهای تجسمی تطبیق دهند تا در جشنواره رتبه کسب کنند.

وی استمرار چنین رویدادهایی را در جذب گردشگر و گسترش برنامه های فرهنگی و هنری جانبی نیز مؤثر خواند و گفت: تفاوت جشنواره با سایر رویدادهای مشابه در این این است که طرح ها پس از ارسال توسط طراحان روی دیوار اجرا می شوند.

وی مشارکت مردمی در انتخاب بهترین طرح را از دیگر مواردی دانست که این رویداد را از سایر جشنواره ها متمایز می کند و گفت: طرح های اجرایی علاوه بر داوری توسط کارشناسان و تیم های تخصصی، از نگاه مردم نیز قضاوت می شوند.

سعید مشرف شاه ادامه داد: با توجه به تعداد و طرح های انتخاب شده برنامه ریزی می کنیم که دیوارهای نزدیک به هم برای طرح های متمرکز و منسجم تر انتخاب شوند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید