• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
جشنواره انار در خنامان رفسنجان برگزار می شود
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۲۴/مهر/۱۴۰۲

جشنواره انار در خنامان رفسنجان برگزار می شود

فرماندار رفسنجان گفت: جشنواره انار و مشتقات آن در دهستان خنامان به عنوان قطب تولید انار با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار می شود.


رفسنجان زیبا| حسین رضایی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره انار، اظهار کرد: در این فستیوال، زنان روستایی با عرضه محصولاتی مانند رب انار و انواع غذاهایی که با انار طبخ می ‌شوند و نیز غذاها و صنایع دستی تولیدی، هنر خودشان را به گردشگران و بازدیدکنندگان نشان می‌ دهند و تلاش می ‌کنند که گردشگران بیشتری این منطقه را شناخته و جذب شوند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی فرهنگ و ظرفیت های کشاورزی و قابلیت های گردشگری منطقه عنوان کرد و افزود: در این دهستان که شامل روستاهای کاخ، رئیس آباد، خنامان، ۱۲ امام، چاروک، ارجاسب، گلوسالار، علی آباد و روکرد است، بیش از ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت پسته، انار و انواع درختان میوه مانند زردآلو، قیسی، بادام و گردو، سیب و به، انگور، عناب و گیاهان دارویی نظیر گل گاوزبان، زعفران، گل محمدی و غیره هستند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه طبق پیش بینی های صورت گرفته امسال از باغ های این منطقه بالای ۷۰ تن میوه انار برداشت و روانه بازار می شود، به قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری دهستان خنامان اشاره کرد و گفت: در این منطقه امامزاده شاه چهلتن، درختان کهنسال پسته، دو قلعه تاریخی، برج و حمام تاریخی وجود دارد که می تواند زمینه ساز بهره مندی از صنعت گردشگری این منطقه باشد.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش‌های متنوع شامل عرضه انار و مشتقات آن، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی، برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برای آشنایی شهروندان با میراث فرهنگی، تولیدات هنری و صنایع دستی نقاط مختلف خنامان تدارک دیده شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: این جشنواره با هماهنگی اداره های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، شورای اسلامی و دهیاری دهستان خنامان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار خواهد شد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید