• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
برپایی نخستین نمایشگاه خیابانی عاشورایی در «رفسنجان شهر حسین»
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: جمعه ۱۴/شهریور/۱۳۹۹

برپایی نخستین نمایشگاه خیابانی عاشورایی در «رفسنجان شهر حسین»

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان از برپایی نخستین نمایشگاه خیابانی بنر عاشورایی کشور در رفسنجان شامل گزیده دیدگاه های اندیشمندان بزرگ جهان خبر داد.


به گزارش رفسنجان زیبا؛ محمد رفیعی با اعلام این خبر افزود: حماسه عاشورا، حماسه ای نیست که فقط صحنه ای در تاریخ شیعه رقم زده باشد، بلکه کل جهان را متحول کرد و اندیشمندان جهان از حماسه این امام شهید بسیار گفته اند.

وی با بیان این نکته که شخصیت ممتاز و ابدی و جاودان حضرت سیدالشهدا (ع) تا قیام قیامت، قطعا مورد توجه محققین و اندیشمندان بزرگ جهان بوده است، تصریح کرد: عظمت عاشورا و نهضت حضرت اباعبدالله (ع) باعث شده است در سراسر تاریخ، چه دوست و چه دشمن امام حسین(ع)، نسبت به عملکرد و قیام آن بزرگوار (ع) واکنش نشان داده و عاشورا را برگ سترگی از تاریخ قلمداد کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری خاطرنشان کرد: آشنایی اقشار مختلف جامعه، مخصوصا نسل جوان با عاشورا در قالب کلام اندیشمندان از ضروریات است؛ زیرا امام حسین(ع) در ادیان مختلف از جایگاهی بس رفیع و قابل تأمل برخوردار است.

رفیعی افزود: در محرم امسال شهرداری رفسنجان جهت ترویج فرهنگ حسینی اقدام به برپایی نمایشگاه خیابانی بنر در سطح شهر مزین به  کلام و دیدگاه اندیشمندان بزرگ مسلمان و غیر مسلمان در مورد امام حسین و حماسه عاشورا در شهر رفسنجان کرده است که این نمایشگاه اولین نمایشگاه خیابانی بنر در سطح کشور است.

شایان ذکر است که پویش «رفسنجان شهر حسین» از ابتدای محرم امسال به همت شورای شهر و شهرداری رفسنجان راه اندازی شده و بخش عمده ای از معابر اصلی شهر به محل نمایش دیدگاه های اندیشمندان سراسر دنیا تبدیل شده است.

عکسها از امیرحسین نصیری/ رفسنجان زیبا


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید