• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
از مجسمه سنگی پسته در رفسنجان رونمایی می‌شود
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۱۸/شهریور/۱۴۰۲

از مجسمه سنگی پسته در رفسنجان رونمایی می‌شود

دبیر جشن ملی پسته رفسنجان از رونمایی مجسمه سنگی پسته به همت شهرداری رفسنجان در ایام برپایی جشن خبر داد.


رفسنجان زیبا| سیدمصطفی مرتضوی در نشست خبری جشن ملی پسته با اشاره به آغاز جشن ملی پسته از ۲۶ شهریورماه، گفت: این جشن برخلاف برنامه های قبلی در تمامی شهرستان به گردش در می‌آید و شروع به‌کار آن در تپه‌های ماسه بادی شهر صفائیه با موضوع پسته و کشک مغز خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه رویداد در بزرگ‎ترین خانه خشتی جهان، ادامه داد: جشن ملی پسته در روزهای ۲۶ تا سی‌ام شهریورماه به ترتیب در شهر صفائیه، روستای اسماعیل آباد نوق، شهر کشکوئیه، دهستان کبوترخان و روستای قاسم‌آباد حاجی برگزار می‌شود.

دبیر جشن ملی پسته با بیان اینکه برنامه‌های پیش‌بینی شده در شهر کشکوئیه با محوریت گلیم تاس به‌دلیل احیاء اخیر آن برگزار می‌شود، اظهار کرد: ویژه‌برنامه جشن ملی پسته در کبوترخان با برگزاری جشنواره پسته و بستنی همراه خواهد بود.

مرتضوی در ادامه از رونمایی مجسمه سنگی پسته به همت شهرداری رفسنجان در ایام برپایی جشن خبر داد و افزود: هماهنگی‌های لازم برای بازدید مسئولان کشوری از باغات پسته با حضور میهمانانی از شهرهای پسته خیز ایران صورت گرفته است.

وی هم‌چنین به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشن پسته در رفسنجان اشاره کرد و افزود: نامگذاری روزی به نام پسته و تعیین جایزه سالیانه به نام پسته در خاستگاه پسته دنیا، از برنامه‌های پیش‌روی دبیرخانه جشن ملی پسته خواهد بود.

دبیر جشن ملی پسته با اشاره به جایگاه رفسنجان در طول دوران جنگ تحمیلی، تصریح کرد: شهر رفسنجان با محصول پسته ساخته و شناخته شده است و مردم این شهر با تکیه بر درآمد حاصل از پسته جنگ را هدایت کرده اند و کارشناسان و خیران رفسنجانی شهره‌ای جهانی دارند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید