• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ارتقاء ۱۴ پله ای دانشگاه حضرت ولیعصر(عج) رفسنجان در میان دانشگاه های کشور
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۱۵/شهریور/۱۴۰۲

ارتقاء ۱۴ پله ای دانشگاه حضرت ولیعصر(عج) رفسنجان در میان دانشگاه های کشور

در رتبه بندی بین‌المللی وبومتریک، دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) رفسنجان در بین دانشگاه‌های داخل کشور رتبه ۸۳ را کسب کرده و نسبت به سال قبل ۱۴ پله ارتقء یافته است و در رتبه جهانی ۳۴۸۹ قرار گرفت.


رفسنجان زیبا| نظام رتبه بندی بین‌المللی وبومتریک یکی از مهمترین نظام‌های ارزیابی علم سنجی سامانه ای دانشگاه ها است، که از طریق سه شاخص، قابلیت مشاهده(وزن ۵۰ درصد)، استناد برون داده‌ای پژوهشی(وزن ۱۰ درصد) و مقالات کیفی با درصد استناد برتر(وزن ۴۰ درصد) دانشگاه‌های جهان را مورد رتبه‌بندی قرار داده و نتایج ارزیابی خود را منتشر می کند.

در رتبه بندی بین‌المللی وبومتریک، دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در بین دانشگاه‌های داخل کشور رتبه ۸۳ را کسب کرده و نسبت به سال قبل ۱۴ پله ارتقا یافته است و در رتبه جهانی ۳۴۸۹ قرار گرفت.

همچنین در جدیدترین رتبه بندی وبومتریک، دانشگاه هایتک کرمان در رتبه ۳۵۶۴، دانشگاه کشاورزی گرگان در رتبه ۳۵۹۸، دانشگاه علامه طباطبائی در رتبه ۳۶۱۵ و دانشگاه شاهد در رتبه ۳۸۳۳ و دانشگاه بیرجند در رتبه ۳۹۶۹ بعد از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان قرار دارند.

شایان ذکر است؛ در رده‌بندی اخیر، دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه تربیت مدرس، امیرکبیر به ترتیب رتبه های اول تا پنجم کشور و رتبه های جهانی ۳۰۵، ۴۶۰، ۶۲۶، ۶۷۳ و ۷۸۷ را کسب کردند و دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد و مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) نیز به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم دنیا قرار گرفتند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید