• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
آغاز پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا در شهرستان های رفسنجان و انار
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: شنبه ۲۰/آبان/۱۴۰۲

آغاز پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا در شهرستان های رفسنجان و انار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای افراد بالای ۱۸ سال خبر داد.


رفسنجان زیبا| عباس اسماعیلی اظهار کرد: پویش ملی غربالگری دیابت و پر فشاری خون با هدف شناسایی، شروع مراقبت و درمان بیماری مبتلا به دیابت و پر فشاری خون و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل پر خطر، پیامد ها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل دیابت و پر فشاری خون از بیستم آبان ماه ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی به موقع دیابت و پرفشاری خون در سطح اول پیشگیری از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: روش های سالم زندگی تا حد زیادی از بروز بیماری پیشگیری می‌کند اما به عنوان بیماری خاموش در جامعه گسترش یافته و عاملی برای بسیاری از بیماریهایی خطرناک و تهدید کننده سلامت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: تمامی افراد ایرانی بالای ۱۸ سال (متولدین۱۳۸۴/۸/۲۰ به قبل) و زنان باردار در همه گروه های سنی با در دست داشتن کارت ملی و در صورت داشتن نتیجه آزمایش قند خون ناشتا در شش ماه گذشته از شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت شهرستان های رفسنجان و انار، می توانند مورد ارزیابی قرار گیرند و از خدمت ارزنده پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی بهره مند شوند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید