• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
یک بهبود یافته اعتیاد، ستاره شهر رفسنجان شد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۱۰/شهریور/۱۴۰۰

یک بهبود یافته اعتیاد، ستاره شهر رفسنجان شد

محمدرضا رضایی که از بهبودیافتگان اعتیاد و اکنون یک درمانگر موفق است، به عنوان ستاره شهر رفسنجان معرفی شد.


رفسنجان زیبا| در سومین برنامه “معرفی ستاره های شهر رفسنجان” که از سوی جهاد دانشگاهی این شهر برگزار می شود، از محمدرضا رضایی که با ترک اعتیاد چند ساله، امروز زندگی سالمی دارد و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ادبیات و نویسنده و روزنامه نگار مطبوعاتی است تقدیر و عضو افتخاری جهاد دانشگاهی شد.

رضایی در این مراسم اظهار کرد: در گذشته به واسطه ۲۲ سال مصرف مواد مخدر و محرک، زندگی بسیار تاریک و تلخی را تجربه کردم اما ۹ سال و ۹ ماه و پنج روز قبل موهبت الهی سبب شد از این منجلاب خارج شوم.

وی افزود: ۲۲ سال در اسارت مواد مخدر، در تارهای عنکبوتی اعتیاد حشره وار بال بال می زدم و در اسارت افیون بودم تا اینکه ۹ سال و ۹ ماه و پنج روز قبل موهبت الهی سبب شد از این منجلاب خارج شوم.

وی بیان کرد: در این مدت از هر گونه مواد مخدر، الکل و حتی یک دروغ مصلحتی پاک هستم. وقتی پاک شدم یک عضو در انجمن معتادان گمنام شدم. به من گفتند اگر می خواهی پاک شوی و در پاکی باقی بمانی باید عضو این انجمن شوی. عضو این انجمن شدم به قوانین آنها احترام گذاشتم.

رضایی افزود: راهنمایی را برگزیدم که من با این راهنما همراه شدم و هر شب مرا به جلسات انجمن معتادان گمنام می برد. در این جلسات تاثیرات مثبت را حس کردم. در مرحله بعد قدمهای ۱۲ گانه شامل شش قدم خودشناسی و شش قدم خداشناسی را در این انجمن پیمودم.

وی در بیان این قدمهای دوازده گانه گفت: قدم اول اقرار به ناتوانی در مقابل مواد مخدر بود که سه ماه طول کشید و در این مدت تک تک سلولهای من پذیرفتند که همنشینی با مواد مخدر یعنی حذف من از زندگی، قدم دوم خودمحوری و خودخواهی را از من دور و من را فردی مشورت محور کرد و من را به آگاهی رساند که با اهل خرد و معرفت مشورت کنم و پذیرفتم که نه می دانم و نه به تنهایی می توانم.

رضایی ادامه داد: درون من پر از رنجش و زنگار بود که در قدم چهارم و پنجم این زنگارها را از درون زدودم و با اقرار کردن به خود و خدای خود و یک نفر معتمد، رنجش ها و نفرت ها را از درون خود بیرون ریختم و در قدم ششم و هفتم که بیان می کرد شما پر از نواقص شخصیتی و اخلاقی هستید از خداوند بخواهید که این نواقص را از شما دور کند با کمک راهنما این قدم را در چند ماه با موفقیت پشت سر گذاشتم.

به گفته وی قدم هشتم و نهم بیان می کند به خود و خانواده و جامعه خسارت زدید تکلیف آنها چه می شود لذا اگر امروز کانون ترک اعتیاد تاسیس کرده ام بواسطه خسارتهایی است که به جامعه وارد کرده ام و در حال جبران خسارت هستم.

وی تصریح کرد: تک تک حق الناس هایی که به گردن داشتم انجام دادم و به تمام افرادی که چه کلامی و مالی خسارت زده بودم این افراد را پیدا کردم از آنها حلالیت طلبیدم. در قدم هشتم و نهم این بار سنگین حق الناس را زمین گذاشتم.

رضایی عنوان کرد: در قدم دهم ترازنامه شخصیتی باید از خود بگیریم که چه کارهای منفی و مثبت انجام داده ایم. در این قدم کاری می کند اشتباهی را دوبار تکرار نکنیم و خود را بروزرسانی می کنم که اشتباهاتم در زندگی کمتر شود. در قدم یازدهم دعا و مراقبت است که پذیرفتم خداوند خالق است و من مخلوق و خود را به اقیانوس خداوند ملحق می کنم تا جاودانه شوم و در جامعه ثمربخش باشیم.

وی بیان کرد: در قدم دوزادهم با بیداری روحانی حاصل از برداشتن آن قدمها، پیامهای بهبودی خود را به معتادان در عذاب می رسانیم، قدم دوزادهم قدم عشق است یعنی این کانون ترک اعتیاد، پیام بهبودی من به سایر معتادان در غذاب است.

رضایی با بیان اینکه به برگزاری این مراسم و معرفی وی به عنوان ستاره، رضایت نداشته است، یادآور شد: من نمی خواستم این موضوع محقق شود و برای برگزار نشدن این مراسم با مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان چانه زنی کردم. من دنبال اسم نیستم دنبال رسم هستم، رسم نیکو از انسان باقی می ماند. به من اعلام شد بحث ستاره شدن را بپذیر تا بقیه معتادانی که مانند شما دار و ند ار و زندگی خود را باخته اند بگویند آقای رضایی ستاره شد پس ما هم می توانیم.

وی اضافه کرد: خدا را شکر می کنم با این ۱۲ قدم آشنا شدم و در زندگی به آرامش رسیده ام. از فرماندار محترم که در راه اندازی این مجمنوعه یاورم بود تشکر می کنم،/ ایسنا

رضایی در پایان سخنان خود این شعر را خواند:

«نکته ای را من بگویم با اشاره

لطف کردند گفته اند بر من ستاره

گر قسم خواهی بگویم من به قرآن

من نمی دانم که خود را لایق آن

گر ستاره هستم و گر می درخشم

گرکه طرفی بندم و نوری ببخشم

روشنی و نور راه من شمائید

آسمان و جایگاه من شمائید

با شما من عاشق کارم شدم

دورتر از دوره زارم شدم

با شما من پر کشیدم این چنین

ای شما یاران خوب و نازنین

لطف حق بوده همیشه شاملم

اگر باز با خدا باشم من کاملم

باز هم دستان من سوی شماست

چشم من بر خانه و کوی شماست

باز هم این بنده را باری کنید

گر که با بنده باز همکاری کنید

قول خواهم داد بمانم بر مدار

در فراز و نشیب روزگار


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید