• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
گشت ارشاد انقلاب بهانه دست ضدانقلاب داد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۰۲/مهر/۱۴۰۱

گشت ارشاد انقلاب بهانه دست ضدانقلاب داد

ماجرای فوت مهسا امینی جوان ۲۲ ساله اهل کردستان که پس از خروج از خودروی گشت ارشاد دچار بیهوشی و سپس انتقال به بیمارستان شد، بسیاری از شبکه های بیگانه را برای ابراز مخالفت با جمهوری اسلامی به صف کرد.


رفسنجان زیبا| نیش نقد| مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل کردستان در ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ پس از حضور در کارگاه آسیب های اجتماعی پلیس امنیت اخلاقی دچار بیهوشی و سه روز بعد در بیمارستان کسری تهران درگذشت.

پس از انتشار خبر بستری شدن مهسا امینی شایعاتی مبنی بر برخورد فیزیکی مأموران گشت ارشاد و وارد شدن ضربه به سر او در فضای مجازی پیچید.

با گسترش اخبار ضد و نقیض از برخورد مأموران در خودروی گشت ارشاد، عده ای آن را محکوم کردند و برخی دیگر در توییت های جداگانه نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند.

واکنش های منفی به فوت امینی در فضای مجازی به سرعت بازنشر و موضوع حجاب اجباری در ایران و گشت ارشاد دستمایه سایت های خبری داخلی و خارجی برای زیر سوال بردن جمهوری اسلامی شد.

نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای بدرفتاری و ضرب و شتم مهسا امینی را اخبار و ادعاهای رسانه‌های معاند دربارهٔ این حادثه خواند و آن را رد کرد.

گزارش های متعدد از حضور جمع کثیری از هموطنان مقابل بیمارستان کسری و هم چنین مراسم تشییع و خاکسپاری مهسا امینی در شبکه های مجازی نیز از تحت تأثیر قرار گرفتن مردم از حادثه اخیر خبر می داد.

در اطلاعیه پلیس پایتخت دربارهٔ مهسا امینی، بدون ذکر نام او، آمده‌است: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده، به‌طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شد»

بلافاصله پس از فوت مهسا امینی، رئیس جمهور به وزیر کشور برای بررسی این حادثه دستور پیگیری داد. رئیسی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور را مسئول رسیدگی به این حادثه کرد.

سید ابراهیم رئیسی همچنین در تماس با خانواده امینی گفت: «دختر شما همچون دختر خود من است و احساس من این است که این حادثه برای یکی از عزیزان خود من پیش آمده‌ است. اینجانب را در مصیبت خود شریک، و همدرد غم و اندوهتان بدانید.»

سازمان عفو بین الملل نیز خواهان رسیدگی کیفری به مسئله مرگ مشکوک مهسا امینی در ایران و خواست همه مأموران و مقامات مسئول در این پرونده در برابر عدالت قرار گیرند.

بسیاری از شخصیت های فرهنگی و هنری به این اقدام واکنش نشان دادند و امواج منفی از برخورد با زنان و دختران در ایران پخش شد و جمعی از بانوان فعال حوزه های فرهنگی و هنری تصاویر بدون حجاب خود را منتشر کردند.

پلیس نیز برای روشن شدن جوانب ماجرا با انتشار فیلم دوربین های موجود در کارگاه آموزشی، نشان داد که مهسا امینی پس از مدت زمان زیادی از حضور در کلاس دچار سرگیجه و بیهوشی شده است و داستان را تا رسیدن اورژانس و انتقال به بیمارستان روایت کرد.

در حالی که فضای مجازی کاملا تحت تأثیر خبر فوت مهسا امینی قرار گرفته و هشتگ #مهسا_امینی با گذر از پنج میلیون توییت، ترند جهانی شده، همچنان نحوه برخورد و علت مرگ او مبهم است.

مهسا امینی و ژینا این روزها به اسم رمز در میان زنان و مردان مبدل شده است؛ اکنون مطالبه بسیاری از فعالان فضای مجازی و سازمان ها و نهادهای ملی و بین المللی در داخل و خارج کشور حذف گشت ارشاد و حجاب اجباری در ایران است.

ضمن اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در خبری خواستار هر گونه برخورد قهری و دستگیری از سوی گشت ارشاد شده است.

به نظر میرسد مهسا امینی بهانه ای شده است تا رسانه های بیگانه برای نمایش اختلاف و دوگانگی در ایران متحد شوند و تلاش کنند چهره ای غیرواقعی و غیرانسانی از جمهوری اسلامی به جهانیان نشان دهند.

در حالی که عده ای از معاندین نظام برای تهییج مردم و اعتراضات گسترده در شهرها کمر همت بسته اند، قوه قضاییه در کنار پیگیری دقیق ماجرای مهسا امینی، از برخورد با هنجارشکنان و شایعه پراکنان خبر داده است.

محدودیت و اختلال در دسترسی به شبکه های اجتماعی در پی اعتراضات آشوبگرایانه و برخوردهای هنجارشکنانه از دیگر اقدامات مسئولین دولتی برای کاهش تنش در میان مردم است که به گفته وزیر کشور موقت خواهد بود.

با گذشت ده روز از وقوع حادثه برای دحتر جوان اهل کردستان، همواره تصاویری از اعتراضات در سراسر ایران منتشر می شود که طی آن عده ای در صدد مقابله با نیروی انتظامی برآمده اند و موجب وارد کردن خسارت به اموال عمومی شده اند.

به نظر می رسد مشکلات عدیده اقتصادی و سوءتدبیر مدیران در دوره های مختلف هدف معترضین از ورود به خیابان نیست و این افراد عمدتا به دنبال بر هم زدن آرامش و سلب آسایش عمومی شهروندان هستند

طی روزهای گذشته موجی از مخالفت ها با اعتراضات در کشور به وجود آمده است که طی آن راهپیمایان خواستار توقف هرگونه ناهنجاری و اختلاف انگیزی معاندین در کشور هستند.

اجتماع مردم مؤمن و متدین رفسنجان در محکومیت هتک حرمت اغتشاشگران در ادامه راهپیمایی نمازگزاران روز جمعه، همزمان با شب شهادت حضرت رسوال اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) شنبه دوم مهرماه از ساعت ۲۰ با حضور هیئات مذهبی در بلوار طالقانی جنب آبشار پسته برگزار می شود.

به قلم بهناز شریفی


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید