• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
کلاهبرداری به بهانه صدور مجوز تردد در ایام کرونایی
دسته بندی: عمومی انتشار: چهارشنبه ۱۲/آذر/۱۳۹۹

کلاهبرداری به بهانه صدور مجوز تردد در ایام کرونایی

رئیس پلیس فتا از شهروندان درخواست کرد به منظور عبور و مرور از شهرهای با وضعیت قرمز ، نارنجی و زرد، هرگز فریب تبلیغات جعلی ارائه مجوز عبور و مرور در این مناطق را نخورند.


به گزارش رفسنجان زیبا؛ سرهنگ امین یادگار نژاد گفت: طی رصد و پایش فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی توسط کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد تبلیغاتی مبنی بر دریافت وجه به ازای ثبت پلاک و ارائه مجوز ورود به مناطق غیرمجاز توسط افرادی سودجو به منظور دستیابی به اطلاعات حساب بانکی و سایر اطلاعات هویتی شهروندان ایجاد شده است.

وی افزود: دراین روش افراد سودجو، اطلاعات هویتی و خودرو شخص متقاضی را جهت ورود به مناطق قرمز به بهانه اعطای مجوز توسط درگاه جعلی اخذ کرده است و زمانی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را وارد می‌سازد، اقدام به خالی کردن حساب وی می‌کنند.

این مقام پلیس ادامه داد: با توجه به گستردگی فضای سایبری مهمترین توصیه به کاربران، توجه به اخبارهای موثق و عدم توجه به پیشنهادات دریافت شده در این خصوص از کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی است.

سرهنگ یادگار نژاد تصریح کرد: شهروندان جهت دریافت اطلاعات دقیق از عبور و مرور به نواحی قرمز، نارنجی و زرد می‌بایست از طریق رسانه‌های جمعی مانند صدا و سیما، سایت‌های معتبر خبری و راهنمایی رانندگی شرایط عبوری را مد نظر قرار داده تا نسبت به ورود و خروج خود کسب تکلیف کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان خاطر نشان کرد: پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مشاهده موارد مجرمانه و مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir فوریت های سایبری آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع گردند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید