• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
واکنش نماینده رفسنجان به دوئل رسانه ای کرمانی ها و تبریزی ها
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۱۶/دی/۱۴۰۰

واکنش نماینده رفسنجان به دوئل رسانه ای کرمانی ها و تبریزی ها

حجت الاسلام جلالی نماینده رفسنجان و انار در واکنش به حواشی ایجاد شده برای واگذاری تیم های تبریزی به شرکت ملی صنایع مس ایران، گفت: هیچ تصمیم نهایی برای خرید تیم های تبریزی گرفته نشده است/جنجال رسانه ای فضا را ملتهب می کند.


رفسنجان زیبا| نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع خرید سهام دو تیم تبریزی توسط شرکت مس گفت: شورای عالی امنیت ملی یا سران قوا، باید برای این کار موافقت داشته باشند که تاکنون موافقتی صورت نگرفته و فعلا فقط جنجال رسانه ای فضا را ملتهب کرده است. نباید با دامن زدن به شایعات و ایجاد حواشی، حل این مسأله را دشوارتر کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه مصاحبه ها و سخنرانی ها در این خصوص به جای حل مسأله، بیشتر بر آتش افروزی کمک می کند و مسأله را به سمت امنیتی شدن می برد؛ چراکه آذربایجانی ها به خاطر تیم تراکتور مدعی هستند و کرمانی ها هم نسبت به اینکه قرار است حق و حقوق این استان به جای دیگری برود، حساسیت نشان می دهند و حاشیه سازی می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: از همکارانم، خبرنگاران و رسانه ها خواهش میکنم قانون را ملاک و معیار قرار دهند و از ورود غیرکارشناسی به این مسأله پرهیز شود. هر طرف این مسأله یک جنبه امنیتی ایجاد می کند و بنده با توجه به همین مسائل تمایلی به رسانه ای شدن این موضوع نداشتم، اما الان هم مسأله تحت نظارت و مدیریت است و درخواست دارم مردم به ما اطمینان کنند.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: همان اول هشدار دادم که مسأله اشتراک بین مس ها مشکل ساز می شود و زمانی که سهم هریک مشخص نباشد از این اختلافات به وجود خواهد آمد و درخواست دادم مرزبندی شود.

وی تصریح کرد: خواسته ای که برادرانمان در آذربایجان دارند همین است و درخواست سهمشان را از مس سونگون دارند. ما هم که پیگیری کردیم، گفتیم ابتدا استقلال مس سونگون را اعلام و سهم آنها را مشخص کنید بعد در خصوص سهام شان هر تصمیمی خواستند بگیرند.

وی ابراز کرد: از همه رسانه ها، همکاران و… می خواهم اعتماد داشته باشند و به اخباری که موثق نیست اعتنا نکنند و از ایجاد حساسیت بین مردم و جامعه کارگری پرهیز کنند، که جبهه بندی بین کرمان و آذربایجان ایجاد می شود و تقابل این دو به نفع کشور و نظام نیست. ما یک کشور متحد هستیم، باید وحدت رویه داشته باشیم و قانون را ملاک و معیار قرار دهیم.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد: از طریق کمیسیون صنایع مجلس و دفتر نائب رئیس مجلس هم پیگیر بودم که هرچه زودتر استقلال مس ها مشخص باشد که اختلافات حل شود؛ چون استقلال مس آذربایجان و کرمان خیلی به مسائل امنیتی، اقتصادِی، سالم سازی و تنظیم سطح توقعات کمک می کند و بدبینی ها را از بین می برد.

طی روزهای گذشته شایعاتی در خصوص واگذاری یا پرداخت هزینه های دو تیم تراکتورسازی و ماشین سازی تبریز از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران در فضای مجازی پخش شده و حساسیت هایی ایجاد کرده بود که موجب واکنش جدی پورابراهیمی نماینده کرمان و راور را نیز در پی داشت.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید