• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
نیش نقد| پرونده تخلفات نامزدهای قدرت طلب با تبلیغات زودهنگام گشوده شد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۱۷/خرداد/۱۴۰۰

نیش نقد| پرونده تخلفات نامزدهای قدرت طلب با تبلیغات زودهنگام گشوده شد

در حالی که تا آغاز تبلیغات مجاز کاندیداهای شورای شهر و روستا سه روز زمان باقیست، برخی قانون را دور زده و اقدام به تبلیغات زودهنگام نموده اند تا پرونده تخلفاتشان پیش از ورود به صحن شورا گشوده شود.


رفسنجان زیبا| نیش نقد| هنوز موعد تبلیغات در شهرها و روستاها فرا نرسیده که بازار گرم هواداری از کاندیداها رونق گرفته و سر و صدا به پا کرده است.

سودای قدرت طلبی و توهم خوداصلح پنداری در برخی به قدری بالاست که عطای تخلفات انتخاباتی را به لقایش بخشیده اند و حاضر به تمکین از روال قانونی تبلیغات نیستند.

برخی نامزدهای شورای شهر و روستا که با آغاز زودهنگام تبلیغات پرونده تخلفاتشان گشوده شده است، گویی نمی دانند که باید در مجلسی حضور یابند که نقش نظارتی اش بر وجه اجرایی اش می چربد.

انگار برای آنان که بدون توجه به قوانین و نظارت هیأت های مربوطه شروع به معرفی غیرقانونی نام و نشان خود کرده اند، جایگاه شورا به خوبی تفهیم نشده است.

انجام تبلیغات خارج از موعد به بهانه تشویق مردم به مشارکت در صحنه انتخابات هم از نمونه حرف های شاخداری است که برخی از آن وام‌ گرفته اند تا به توجیه اقدامات خلاف قانون شان مبادرت ورزند.

فرماندار و معاون سیاسی امنیتی فرمانداری نیز در جمع خبرنگاران بر رعایت صحیح قوانین انتخاباتی به نامزدها و طرفداران آن ها تأکید کرده و از ارجاع تخلفات به نهادهای ذیربط خبر داده اند.

یقینا مقابله دقیق با اینگونه اقدامات خلاف قانون از سوی مجریان و دست اندرکاران انتخابات علاوه بر زنده کردن امید در دل نامزدهای قانون مدار، خواب تشنگان قدرت را برای رسیدن به صندلی های شورای شهر به کابوس مبدل می سازد.

امید که با دقت و توجه مسئولین و با شناخت درست نامزدهای شوراهای شهر و روستا از سوی شهروندان، از اجحاف در حق سایر کاندیداها جلوگیری و کار درست عملی شود.

شایان ذکر است که زمان تبلیغات کاندیداهای شوراها از ۲۰ تا ۲۶ خرداد ماه خواهد بود و هرگونه تبلیغات زودهنگام با ممنوعیت و برخوردهای قانونی روبه‌رو خواهد شد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید