• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
نیش نقد| سایه سنگین دکل از سر موزه ریاست جمهوری کم شد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: جمعه ۲۱/آبان/۱۴۰۰

نیش نقد| سایه سنگین دکل از سر موزه ریاست جمهوری کم شد

شهرداری رفسنجان که مدتی پیش با برداشتن حصارهای پیرامون بوستان شهید مطهری جلوه زیبایی به بلوار شهید مدرس بخشیده بود، با ممانعت از نصب دکل مخابراتی، سایه سنگین حصار جدیدی بر سر موزه را کم کرد.


رفسنجان زیبا| جانمایی دکل ها و آنتن ها در داخل و یا در نزدیکی محل سکونت شهروندان همواره از مهم ترین دغدغه های دوستداران محیط زیست و کارشناسان سلامت بوده است.

با وجود نگرانی اقشار مختلف نسبت به اثرات مخرب امواج دکل ها بر سلامتی انسان ها، بعضاً دولت ها و مدیران عطای بهایی که از نصب دکل ها در محیط های عمومی یا خصوصی به جیبشان وارد می شود را به لقایش بخشیده اند.

بعضاً مشاهده می شود مالکان و مدیران با چشم پوشی از نتایج زیان بار این قبیل اقدامات، به بهانه منافع عمومی و گسترش آنتن دهی، بر منافع شخصی خود که ناشی از درآمد هنگفت از سوی اپراتورهاست، سرپوش بگذارند.

از طرفی در تمام دنیا آلودگی بصری و دکوراسیون شهری یک موضوع جدی است که بی توجهی به آن می تواند موج عظیمی از اعتراضات و نگرانی های کارشناسان زیباسازی و شهری را به وجود آورد.

مدیریت شهری در رفسنجان طی سال های اخیر با ورود جدی به بحث زیباسازی تلاش کرده است رضایت عمومی را جلب و در مقابل هر گونه اقدامی که منجر به نازیبایی می شود، مقاومت کند که حذف دیواره های فلزی بوستان معلم و بوستان شهید مطهری از نمونه های بارز آن است.

حفظ جلوه های بصری در دوره جدید نیز با مخالفت جدی شهرداری رفسنجان برای نصب دکل مخابراتی در محوطه موزه ریاست جمهوری که در همسایگی آن مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی فراوانی دیده می شود، به اوج خود رسید.

شهرداری رفسنجان با ورود جدی به موضوع نصب دکل در مجموعه ای که مهم ترین نماد شهری به حساب می آید، ثابت کرد برای احقاق حقوق عامه مردم و حفظ منافع عمومی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و در برابر هجمه های روانی هراسی به دل راه نمی دهد.

این در حالی است که بسیاری از مدیران و مجموعه های دست اندرکار با وجود اصرار بر نصب دکل مخابراتی BTS در محوطه موزه، در مورد جزییات مبلغی که از نصب دکل توسط اپراتور نصیبشان می شود، سخنی به میان نمی آورند.

به نظر می رسد ادارات و مسئولین درگیر در موضوع نصب دکل مخابراتی قصد داشتند شهرداری را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند و با اقدامات شبانه و بدون دریافت مجوز از شهرداری ضمن نقض ماده ۱۰۳ قانون شهرداری‌ها مصوب ۱۳۳۴ از منافع عمومی نیز چشم پوشی کنند که خوشبختانه با اقدام مؤثر و به موقع شهرداری از ادامه آن جلوگیری بعمل آمد.

عکس: سید محسن سجادی


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید