• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
نرم نرمک میرسد اینک بهار| برگ سبزی که استاندار کرمان در دامن رفسنجان گذاشت
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: سه شنبه ۲۴/اسفند/۱۴۰۰

نرم نرمک میرسد اینک بهار| برگ سبزی که استاندار کرمان در دامن رفسنجان گذاشت

برکناری و انتصاب شتاب زده سرپرست فرمانداری رفسنجان توسط استاندار کرمان به کلاف سردرگمی می ماند که پیش از این نیز نمونه آن را در دوره استانداری رزم حسینی دیده بودیم و همگی حول یک محور رقم خورد: تغییر یکباره فرماندار رفسنجان


رفسنجان زیبا| نیش نقد| هر بار که رفسنجان خیز برمیدارد تا تحولی را رقم بزند، داغ کینه های قدیمی کرمان و رفسنجان تازه می شود؛ گویی استانداران با انتصاب های شوک برانگیز، ضمن شعله ور کردن دامنه اختلافات، برای به عقب راندن چرخ پیشران توسعه در رفسنجان همت می کنند.

انتصاب بی مقدمه رضا مُشکی به سرپرستی فرمانداری رفسنجان از آن اتفاقات ناگواری بود که تعجب هر خواننده ای را با شنیدن خبر آن برانگیخت؛ فرماندار پیشین نرماشیر که سابقه انتصاب او به فرمانداری دلگان سیستان و بلوچستان و همسایگی با معاونت استانداری زینی وند در این استان می رسد، به قدری برای رفسنجان گران بود که در مراسم معارفه اش کمتر مسئولی حاضر شد.

از برگزاری بی سرو صدای مراسم انتصاب سرپرست فرمانداری در سالن خبرساز خیابان حافظ که بگذریم، سخنان دکتر رحمان جلالی سرپرست معاونت سیاسی استانداری کرمان که پیش از این از هماهنگی با امام جمعه و نماینده رفسنجان برای انتصاب سرپرست فرماندار سخن گفته بود، قابل تأمل نشان می داد.

رحمان جلالی که مسئولیت همراهی سرپرستان فرمانداری را در دوره اخیر به عهده دارد و پیش از این در مراسم معارفه علی اکبر پورمحمدی و رضا مشکی در رفسنجان حضور داشت، در مراسم تکریم فرماندار پیشین نرماشیر در این شهرستان، هماهنگی با مسئولین شهرستان ها را برای انتصاب ها صرفا اعلام نظر مسئولین دانسته و تأکید کرده است که اعمال نظر را نمی پذیرد.

این در حالیست که بلافاصله پس از سخنان وی، امام جمعه نرماشیر با اعلام بی اطلاعی از برگزاری مراسم انتصاب، به سخنان معاون استاندار واکنش نشان می دهد؛ اقدامی که نمونه آن را پس از سخنرانی جلالی در رفسنجان نیز از سوی نماینده و امام جمعه شهرستان شاهد بودیم.

اظهارات معاون سیاسی استاندار کرمان به گونه ای است که به جای ایجاد وحدت و همدلی در آیین تکریم فرماندار نرماشیر، از نگرانی رفسنجانی ها برای روی کار آمدن مشکی سخن می گوید و بیان می کند: می بینید شخصیتی که هفت سال در نرماشیر خدمت کرده و شما (طیف انقلابی) از رفتن این فرد ناراحت هستید، از همان طیف و جریان انقلابی در رفسنجان به انتصاب همان مدیر خرده می گیرند و انتقاد می کنند.

رحمان جلالی در حالی از روی کار آمدن جوانان در گام دوم انقلاب سخن می گوید که رضا مشکی ۵۴ ساله اهل شهرستان بم سکان فرمانداری رفسنجان را به دست گرفته است و تنها ۹ سال با علی اکبر پورمحمدی اختلاف سنی دارد؛ نکته ای که پیش از این مورد انتقاد بسیاری از مخالفان روی کار آمدن فرزند شیخ عباس پورمحمدی بود.

در بیان عداوت استانداری کرمان نسبت به فرمانداری رفسنجان همین بس که پیش از این نیز علیار اسکندری نسب مدیر غیربومی پس از دوران طلایی فرمانداری حمید ملانوری از سوی رزم حسینی به رفسنجان قالب شد که نتوانست عملکرد مثبتی از خود به جا بگذارد و پس از یکسال و نیم به کرمان بازگشت.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید