• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
میزبانی انار از جشنواره قرآن مدهامتان برای ششمین سال متوالی
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: یکشنبه ۳۰/بهمن/۱۴۰۱

میزبانی انار از جشنواره قرآن مدهامتان برای ششمین سال متوالی

فرماندار انار در نشست اعضای ستاد برگزاری مرحله استانی هفدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، نسبت به حمایت همه جانبه شهرستان میزبان از رویداد قرآنی بچه های مسجد اعلام آمادگی کرد.


رفسنجان زیبا| فرماندار شهرستان انار شناخت ذائقه نسل جوان برای انتقال مفاهیم قرآن کریم را حائز اهمیت دانست و توجه به ترجمه و تفسیر قرآن کریم را ضروری خواند و اظهار کرد: متأسفانه آنگونه که باید، از ظرفیت های قرآن کریم استفاده نکردیم.

وی با اشاره به استقبال از سریال حضرت یوسف در کشورهای عربی از جمله عراق، بر بهره گیری از قصه های قرآنی تأکید کرد و گفت: ما در فضای مجازی نسبت به دشمن عقب افتادیم و گرفتاری جامعه زمانی شروع می شود که ارزش ها تبدیل به ضد ارزش شود و بالعکس.

حجه الاسلام گرجی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز با اشاره به اینکه شهرستان انار به عنوان شهر دارالقرآن، در چند سال اخیر، مرحله استانی مسابقات قرآن بچه های مسجد را با عنوان «مدهامتان» میزبانی می کند، از مجموعه ادارات و نهادهای این شهرستان و آستان مقدس امامزاده محمد صالح علیه السلام انار قدردانی کرد.

وی اهمیت استفاده از قالب هنرهای دینی و مذهبی برای انتقال مفاهیم در دنیای امروز را مورد تأکید قرار داد و گفت: هر زمانه ای ابزار خود را نیاز دارد و ما باید در حوزه دین و فرهنگ و هنرهای دینی بیش از این کار کنیم.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به اینکه باید با دنیای امروز، مفاهمه داشت و برای این منظور از قالب های خوب جهت ایجاد انگیزه استفاده کرد، افزود: اخیراً بخش قصه گویی قرآنی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این مسابقات اضافه شده است.

سیدحسین جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انار هم میزبانی از این مسابقات را از سال ۱۳۹۶ مایه خیر و برکت برای شهرستان دانست و افزود: انار برای ششمین دوره میزبان این مسابقات است.

گفتنی است مرحله استانی هفدهمین دوره جشنواره قرآن مدهامتان ۱۷ تا ۱۹ اسفندماه جاری به مناسبت نیمه شعبان و سالگرد تأسیس کانون های مساجد در شهرستان انار برگزار می شود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید