• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
مروری بر کارنامه یکساله شهرداری رفسنجان| رشد ۲ تا ۳ برابری خدمات مدیریت شهری در دوره جدید
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: سه شنبه ۰۳/آبان/۱۴۰۱

مروری بر کارنامه یکساله شهرداری رفسنجان| رشد ۲ تا ۳ برابری خدمات مدیریت شهری در دوره جدید

شهردار رفسنجان با تشریح کارنامه مدیریت شهری در یکسال گذشته، از رشد ۲ تا ۳ برابری خدمات شهرداری رفسنجان در سطح شهر خبر داد.


رفسنجان زیبا|

مهندس مجید کهنوجی با اشاره به توسعه فعالیت های مدیریت شهری در حوزه های عمران، فضای سبز و فرهنگی و اجتماعی، از افزایش دو برابری عملیات زیرسازی و آسفالت در سطح شهر خبر داد و افزود: طی یکسال گذشته ۷۵۰ هزار مترمربع از معابر سطح شهر آسفالت شده اند که این میزان در مدت مشابه دوره قبل ۴۰۰ هزار مترمربع بوده است.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه در یکسال گذشته تولیدات کارخانه آسفالت به میزان یک و نیم برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: طی مدت اخیر تولید آسفالت را به ۷۰ هزار تن افزایش و در مجموع ۳۲۰ کوچه و خیابان را آسفالت کردیم که نسبت به مدت مشابه در دوره قبل پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی هم چنین از افزایش بیش از یک میلیون قطعه بتنی در یکسال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این مدت ۲۰۰ هزار قطعه جدول و کانیوو و ۸۱۶ هزار قطعه سنگفرش تولید شده است که رشد دو برابری نسبت به مدت مشابه در دوره قبل را نشان می دهد.

شهردار رفسنجان افزایش سرانه فضای سبز را از دیگر اقدامات مدیریت شهری طی ۳۶۵ روز گذشته اعلام کرد و گفت: سرانه فضای سبز برای هر نفر یک متر و ۳۰ سانتیمتر افزایش یافته است و در مجموع برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفری شهر رفسنجان، تقریباً ۲۶۰ هزار مترمربع فضای سبز اضافه شده است.

وی احداث ۱۴ بوستان در محلات را از دیگر فعالیت های مدیریت شهری در این مدت بیان کرد و گفت: در مقایسه با دوره قبل که سالانه ۷ پارک به بهره برداری رسیده است، احداث بوستان های شهری طی یک سال اخیر دو برابر شده است.

شهردار رفسنجان با اشاره به توسعه فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی در یک‌سال گذشته، از برپایی بیش از ۲۷۰ ویژه برنامه مناسبتی، همایش و نشست های موضوعی فرهنگی، اجتماعی و هنری خبر داد و افزود: مدیریت شهری در اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و اجتماعی پیشرفت چشمگیری داشته است.

مهندس کهنوجی با تأکید بر اینکه یکی از اقدامات مهم شهرداری در راستای عدالت‌محوری و توزیع یکنواخت سرانه و امکانات شهری تقسیم شهر به ۳۰ محله بود، گفت: با تشکیل شوراهای محله‌ای و برگزاری جلسات مستمر، اعضای شورای محلات به عنوان ناظران شهرداری مشکلات و کاستی‌ها را گزارش می کنند تا مدیران شهری نیز طبق نیازهای محله، کارها را اولویت‌بندی و اجرا کنند.

وی از اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در هر محله، از انجام ۷۵ درصدی مطالبات مردمی در محلات خبر داد و افزود: با احصاء درخواست‌های مردم در محلات، موضوع زیرسازی و آسفالت معابر، فضای سبز و احداث مجموعه ورزشی بیشترین تقاضای شهروندان بود که بجز مجموعه ورزشی در بقیه موارد کار در حال انجام است.

شهردار رفسنجان با اشاره به اقدام مهم مدیریت شهری برای ایجاد درآمد پایدار، از تأمین منابع مالی و سرمایه گذاری برای تأسیس شرکت «رهاورد» سخن گفت و از تزریق منابع برای توسعه شرکت به منظور کسب درآمد سالیانه به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری و شورای شهر خبر داد و افزود: تاکنون در جنوب شرق کشور، هیچ شهرداری در حوزه درآمد پایدار ورود نکرده است.

مهندس کهنوجی احداث نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی را یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام شهرداری رفسنجان برای ایجاد درآمد پایدار اعلام کرد و گفت: به همت و با تلاش معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، طی یک‌سال اخیر شهرداری رفسنجان ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است که با میزان درآمد حاصله در دوره چهار ساله مدیریت پیشین برابری می کند.

وی هم چنین از افزایش مطالبات رفاهی کارکنان شهرداری رفسنجان خبر داد و گفت: حقوق و دستمزد کارکنان در دوره جدید از ۶ میلیارد تومان به ۱۰ و نیم میلیارد تومان افزایش یافته است.

شهردار رفسنجان با اشاره به آزادسازی پروژه پیامبر اعظم(ص) پس از هفت‌سال بلاتکلیفی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر، اخذ مجوز جابجایی مهمانشهر را یکی دیگر از اقدامات مهم مدیریت شهری برشمرد و گفت: تفاهم‌نامه جابجایی این مجموعه با اداره کل اتباع‌خارجی استانداری کرمان منعقد شده است که طی آن در قبال واگذاری ۳۰ هکتار زمین در مهمانشهر کنونی، زیرساخت آن در محل جدید توسط شهرداری مهیا می شود.

مهندس کهنوجی در ادامه با اشاره به انجام مستمر عملیات لایروبی جوی های سطح شهر برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر در فصل زمستان، اظهار کرد: در شهریورماه سال جاری ۱۷ هزار و ۴۵۰ مترمکعب معادل سه‌هزار کامیون خاک بارگیری و تخلیه شده است.

شهردار رفسنجان هم چنین به خسارات وارده ناشی از بروز سیلاب اخیر در رفسنجان اشاره و تصریح کرد: آسفالت معابر اصلی و فرعی به متراژ ۱۴ هزارمترمربع و اجرای پیاده روسازی به متراژ ۱۱ هزار مترمربع از جمله اقدامات شهرداری رفسنجان پس از سیل در شهرک فرهنگیان بود.

وی به احداث کانال روباز در این شهرک به منظور هدایت آب عبوری اشاره کرد و از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی آن خبر داد و افزود: پس از وقوع سیلاب اخیر و با بررسی های بعمل آمده، کانال روباز جدید با عرض سه متر و عمق یک متر را احداث کردیم.

مهندس کهنوجی در خصوص لزوم احداث کانال روباز برای شهرک فرهنگیان، توضیح داد: پیش از این، یک پل پنج یا هفت‌دهانه از بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) و به سمت علی آباد عبور و به رودخانه گیودری می رسیده است که طی سال های گذشته به اشتباه مسدود شده بود؛ لذا می بایست راهکاری برای آن بیندیشیم.

وی با بیان اینکه با بروز سیلاب و مشخص شدن عدم کشش حجم بالای آب در برخی پل ها، پل سازی توسط شهرداری رفسنجان کلید خورد، گفت: همزمان با وقوع سیلاب، برای اجرای چهار پل اقدام کردیم؛ لذا سازه پل بلوار امام حسین(ع) در مدت زمان ۲۸ روز آماده شد و با در نظر گرفتن زمان دو هفته ای برای استحکام سازه، هر پل طبق اصول و مشخصات آب منطقه ای ظرف ۴۵ روز احداث گردید.

شهردار رفسنجان کاهش هزینه ساخت پل در دوره جدید و تسریع در روند اجرایی آن را از فاکتورهای مهم مدیریت شهری در این دوره عنوان کرد و افزود: برای احداث پل به صورت مستقیم عمل کردیم و تمام کار را به پیمانکار واگذار نکردیم تا با سرعت بیشتری اجرای پل ها را پیش ببریم.

وی با اشاره به اجرای همزمان پروژه های شهرداری در ۱۰۰ نقطه شهر به صورت شبانه روزی، از اقدام جدی شهرداری رفسنجان برای اجرا و بهسازی پیاده روها خبر داد و آن را یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری دانست و خاطرنشان کرد: ترمیم آسفالت معابر و ترمیم سنگفرش ها از دیگر اقدامات ضروری شهر بود که با راه اندازی واحد تعمیرات و نگهداری عملیاتی شد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید