• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
لزوم ورود بخش خصوصی برای احیاء سه بنای تاریخی در رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۰۹/بهمن/۱۴۰۰

لزوم ورود بخش خصوصی برای احیاء سه بنای تاریخی در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: برای احیا و بازسازی ۳ بنای تاریخی شامل عمارت کلاه فرنگی، حمام تاریخی و کاروانسرای کبوترخان در این شهرستان، نیاز به ورود بخش خصوصی است.


رفسنجان زیبا| فرماندار رفسنجان گفت: برای احیا و بازسازی ۳ بنای تاریخی شامل عمارت کلاه فرنگی، حمام تاریخی و کاروانسرای کبوترخان در این شهرستان، نیاز به ورود بخش خصوصی است که تشریفات قانونی جهت برگزاری مناقصات و واگذاری آن ها توسط صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی کشور در حال انجام است.

علی اکبر پورمحمدی روز جمعه از روستاهای حومه شرقی این شهرستان جهت رفع مشکلات آن ها بازدید کرد و در بازدید از عمارت کلاه فرنگی واقع در سعادت آباد رفسنجان اظهار داشت: این عمارت که در دوران قبل از قاجار احداث شده است طی سال های ۹۵ و ۹۶ مرمّت اضطراری آن انجام شده تا از ریزش سقف آن جلوگیری شود.

وی افزود: امّا هنوز تا مرمّت کامل و بهره برداری از آن اعتبار و بودجه کلانی نیاز دارد که نیاز است به بخش خصوصی واگذار شود تا بازسازی و تعمیرات آن انجام شود.

فرماندار رفسنجان حفظ و احیای بناهای گردشگی و تاریخی در شهرستان را موجب رونق صنعت گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی می شود تصریح کرد: ۳ بنای تاریخی در رفسنجان که به ثبت ملّی رسیده و در مالکیت دولت هستند در صندوق احیا و حفظ بناهای تاریخی کشور امور تشریفات قانونی جهت برگزاری مناقصات و واگذاری آن ها به بخش خصوصی در حال انجام است.

پورمحمدی بیان کرد: این آثار ملّی شامل عمارت کلاه فرنگی در سعادت آباد، حمام تاریخی در کشکوئیه و کاروانسرای کبوترخان هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رفسنجان هم اظهار کرد: این ۳ بنا در سه سال اخیر به ثبت ملّی رسیده و در اختیار دولت قرار گرفته اند.

حسن حسینی افزود: عمارت کلاه فرنگی برای بازسازی نیاز به بیش از ۱۰ میلیارد تومان بودجه دارد که اگر بخش خصوصی وارد شود و تعمیرات ان را انجام دهد به جذب گردشگر کمک به سزایی می شود.

در ادامه فرماندار رفسنجان از روستای عبدالله آباد هم بازدید کرد که در این روستا قسمت دوربرگردان جاده ای خطرناک است و سالانه تصادفات منجر به مصدومیت و فوت در این قسمت دیده می شود.

پورمحمدی در این باره گفت: از آنجایی که این قسمت در محدوده شهرداری رفسنجان قرار ندارد تا بتوان از بودجه شهرداری کمک گرفت لذا دهیاری و شورای اسلامی این روستا باید با اداره راه و شهرسازی به تعامل برسند که در این قسمت احداث زیرگذر یا میدان صورت گیرد.

 


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید