• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
قابل توجه هیأت های عزاداری | از ذبح دام در معابر عمومی خودداری کنید
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۰۲/مرداد/۱۴۰۲

قابل توجه هیأت های عزاداری | از ذبح دام در معابر عمومی خودداری کنید

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان به همشهریان توصیه کرد از ذبح دام در معابر عمومی در ایام محرم خودداری کنند.


رفسنجان زیبا| محمود مقامی با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم، گفت: با توجه به سنت حسنه ذبح دام جهت طبخ نذورات هیأت های عزاداری، به همشهریان توصیه می شود به منظور حفظ بهداشت محیط و سلامت عزاداران و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک از ذبح دام در معابر عمومی خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم می توانند جهت ذبح دامهای نذری خود به کشتارگاه دام مراجعه کنند، افزود: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی کشتارگاه دام با حضور ناظرین بهداشتی و شرعی باز بوده و آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان بر لزوم آگاهی شهروندان از خطر بیماری‌های مشترک دام و انسان به خصوص (تب کریمه کنگو، بروسلوز، کیست هیداتید و …) تاکید کرد و گفت: با توجه به احتمال انتقال و گزش کنه از طریق دام به انسان، از نگهداری چند روزه دام بعد از خرید در منزل پرهیز نمایید.

مقامی ادامه داد: در صورت مشاهده کنه در دام بعد از شستشوی دام با سم بایستی ۱۴ روز از کشتار دام خودداری کرده و از وسایل حفاظت شخصی همچون دستکش، چکمه و عینک در زمان ذبح دام استفاده کنید و ۲۴ ساعت لاشه دام کشتاری را در دمای ۱ تا ۴ درجه نگهداری و سپس اقدام به خرد کردن و استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دو اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به منظور نظارت بهداشتی بر ذبح دامهای نذری در شهرستان مستقر خواهند شد، خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۳۴۳۲۲۰۶۳ شبکه دامپزشکی شهرستان آماده ارائه هرگونه مشاوره و خدمات رایگان به شهروندان است.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید