• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ضرورت شفاف سازی درآمدهای موقوفات هلال احمر رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۲۲/بهمن/۱۳۹۹

ضرورت شفاف سازی درآمدهای موقوفات هلال احمر رفسنجان

نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد حاصل از دارایی های موقوفات هلال احمر رفسنجان و هزینه‌کرد آن باید شفاف سازی شود.


رفسنجان زیبا| حجت‌الاسلام حسین جلالی در حاشیه بازدید مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از ساختمان توانبخشی هلال‌احمر رفسنجان اظهار کرد: متأسفانه در بحث موقوفات هلال احمر به نیات واقف عمل نشده، وجود چند صدهکتار زمین پسته می‌توانست شهر رفسنجان را اداره کند، اما متأسفانه به عنوان یک نمونه از آن شاهد هستیم که زایشگاه نیک‌نفس باقدمت ۷۰ ساله بسیار خطرناک و فرسوده است که نیاز به بازسازی دارد.

نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرحوم مرادی موقوفه بزرگی برای درمان مردم این شهرستان به جا گذاشته است، ادامه داد: رفسنجان دارای بزرگترین موقوفات هلال احمر در کشور است اما شفاف سازی در امور موقوفات هلال احمر صوت نمی گیرد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد درآمد حاصل از موقوفات در جای خودش هزینه نمی شود در حالی که باید و ضرورت دارد که مطابق نیات واقف هزینه شود.

حجت الاسلام جلالی با توجه این حجم موقوفات دانشگاه علوم پزشکی باید در برابر درمان جوابگو باشد، افزود: ضمن شفاف سازی در این زمینه، باید برای بیمارستان مرادی و زایشگاه نیک نفس فکری شود و موقوفه احیاء شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث امداد و نجات هلال احمر و پایگاه مستقر در جاده ها اشاره و ابراز کرد: تعداد پایگاه ها و نیروهای امداد و نجات خیلی کم است در حالی که مسیر بالای ۱۵۰ کیلومتری را باید پوشش دهند که ضرورت دارد با توجه به اینکه جاده های ما ترانزیتی هستند، به دنبال مجوز بیشتری برای ایجاد پایگاه امداد و نجات جاده ای بود و دستگاه ها، امکانات و تجهیزات امداد و نجات هم افزایش یابند و به روز شوند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید