• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ضرورت راه‌اندازی زنجیره اشتغال در رفسنجان/دفترچه مشاغل شهرستان تهیه شود
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: سه شنبه ۳۰/شهریور/۱۴۰۰

ضرورت راه‌اندازی زنجیره اشتغال در رفسنجان/دفترچه مشاغل شهرستان تهیه شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دفترچه مشاغل را برای شهرستان تهیه کند و در بحث اشتغال و کارآفرینی مشاغل تعریف‌شده ای داشته باشد که بتوان به افراد جویا کار معرفی کرد.


#رفسنجان_زیبا| حجت الاسلام دکتر حسین جلالی در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: برای این اداره وظایف و مسئولیت های زیادی تعریف شده که امیدواریم کارکنان این اداره بتوانند به‌خوبی آن را انجام دهد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به اینکه موضوع اکثر مراجعه کنندگان به دفتر نماینده اشتغال است، افزود: این افراد به دنبال دستیابی به شغل پایدار هستند و حوزه کاری این اداره باید در بحث اشتغال و کارآفرینی مشاغل تعریف‌شده ای داشته باشد که بتوان به افراد جویای کار معرفی کرد.

وی با بیان اینکه زنجیره اشتغال باید در شهرستان با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه ای ایجاد شود، تصریح کرد: فنی و حرفه ای مهارت آموزی کند و آموزش های لازم را بر اساس استعداد افراد ارائه دهد و اداره تعاون هم دفترچه مشاغل مفید و جوابگوی این شهرستان را تهیه کند.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه باید در بحث کارآفرینی کمک کنید که بتوانیم پاسخگوی مراجعه کنندگان باشیم، خاطرنشان کرد: فردی که آموزش لازم دیده و شغل مفیدی هم برای خود انتخاب کرده می تواند با گرفتن تسهیلات، مشاغل خرد و زودبازده برای خود ایجاد کند و همچنین اشتغالزایی هم داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه دو سال آینده هیچ محصول پسته ای نخواهیم داشت و کاهش محصول، آسیب های اجتماعی به بار خواهد آورد، گفت: تعاونی باید از هم‌اکنون تدابیر لازم را بیندیشد که بتواند سهامدار خود را در نبود محصول اداره کند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید