• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ضرورت خلق ثروت در روستاها برای درآمدزایی و خودکفایی/ رشته «حکمرانی روستایی» راه اندازی می شود
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۲۰/بهمن/۱۴۰۱

ضرورت خلق ثروت در روستاها برای درآمدزایی و خودکفایی/ رشته «حکمرانی روستایی» راه اندازی می شود

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در جمع دهیاران شهرستان خواستار خودکفایی شدن روستاها شد و از راه اندازی رشته دانشگاهی «حکمرانی روستایی» خبر داد.


رفسنجان زیبا| حمید ملانوری در گردهمایی دهیاران شهرستان رفسنجان با اشاره به بیش از ۳۶ هزار دهیاری فعال در ایران، گفت: در حال حاضر ۲۳ درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند و بقیه در شهر یا حاشیه شهرها هستند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به ایجاد زیرساخت های لازم در روستاها، از راه اندازی ۹۰۰ تعاونی دهیاری در کشور خبر داد و افزود: در رفسنجان ۱۵۰ دهیاری فعال داریم و تعاونی روستایی در هفت استان کشور فعال است.

وی یکی از کانون‌های تولید را روستاها دانست و بر خلق ثروت در روستاها تأکید کرد و افزود: مسئولیت روستا به دست دهیاران است؛ دهیاران مدیر میدان و صحنه هستند و باید علاوه بر رفع مشکلات در روستا برای خودکفایی شدن روستا تلاش کنند و درآمدزایی داشته باشند.

ملانوری خواستار ارائه نگاه نو و تحولی در گام دوم انقلاب شد و تصریح کرد: زمینه کارهای خلاقانه و دانش بنیان به واسطه توسعه دانشگاه ها و فناوری به وجود آمده که می توان از این ظرفیت برای خودکفایی روستاها استفاده کرد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از برگزاری دوره های جدید آموزش‌ها و توانمندسازی در دو نقطه از کشور خبر داد و اظهار کرد: در این دوره ها آموزش کشاورزی، دام، طیور، گردشگری روستایی، حقوق شهروندی و … ارائه می شود.

وی هم چنین به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی برای راه اندازی رشته «حکمرانی روستایی» با امتیاز ویژه تخفیف شهریه برای دهیاران اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد دهیار یا عضو شورا دانش آموخته باشد و به ارتقاء محیط روستا و مدیریت آن کمک کند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطرنشان کرد: این رشته بدون کنکور و در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود و از ترم بهمن دانشجو می پذیرد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید