• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
صدور مجوز پنج اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۲۰/بهمن/۱۴۰۱

صدور مجوز پنج اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان رفسنجان

حسینی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان از صدور مجوز پنج اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان رفسنجان خبر داد.


رفسنجان زیبا| حسینی با اعلام این خبر گفت: این اقامتگاه‌های بوم‌گردی در حال تجهیز و مرمت هستند و تا اواسط سال آینده به چرخه گردشگری می‌پیوندند و ظرفیت تخت‌های گردشگری شهرستان را افزایش می‌دهند.

وی افزود: بدلیل رکود اقتصادی سال‌های اخیر، چند پروژه گردشگری در شهرستان راکد بودند که اخیراً تلاش زیادی از سوی فرمانداری و اداره کل میراث استان صورت گرفته که این پروژه‌ها از رکود خارج شده و ادامه کار خود را دنبال کنند که در صورت چنین اتفاقی، کمبود تخت اقامتی در رفسنجان جبران خواهد شد.

رئیس اداره میراث ادامه داد: مجتمع‌هایی که در چند نقطه شهرستان در حال احداث هستند ظرفیت خوبی برای اقامت ایجاد می‌کنند که علاوه بر خدمت به گردشگران و مسافران، با ‌توجه‌به فاصله‌ای که از شهر دارند می‌توانند پایان‌هفته خوبی را برای شهروندان رقم بزنند.

حسن حسینی با بیان اینکه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در سال های اخیر رفسنجان هنوز مقصد گردشگری نیست، اظهار کرد: گردشگران از کریدور میمند به سمت شهداد و یا از هرمزگان وفارس به خراسان رضوی سفر می‌کنند و این گردشگری عبوری محسوب می‌شود ولو اینکه از آثار تاریخی و دیدنی رفسنجان دیدن کنند.

وی بیان کرد: تلاش داریم با برگزارکنندگان تورهای گردشگری هماهنگ شویم تا به موازات توسعه زیرساخت ها، ظرفیت‌های گردشگری رفسنجان را معرفی کرده و در صورت امکان تور آشنایی با شهرستان تعریف نماییم.

رئیس اداره میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: قصد داریم لیدرهای مشهور و پُرکار کشور و آژانس‌های معتبر موثر در پراکنش تورها و سایر فعالین را دعوت کنیم تا رفسنجان را ببینند و فرصتی را برای بیتوته گردشگران خود در رفسنجان بگنجانند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید