• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
شکاف بین تحقیقات و کشاورزی را باید پُر کرد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: سه شنبه ۱۶/شهریور/۱۴۰۰

شکاف بین تحقیقات و کشاورزی را باید پُر کرد

دبیر دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در اختتامیه دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران گفت: شکافی بین کشاورزی و تحقیقات در کشور ما وجود دارد. در کشورهای پیشرفته این شکاف پر شده و با تحقیقات کاربردی و اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان می توان شکاف بین تحقیقات و کشاورزی را پر کرد.


رفسنجان زیبا|دکتر شمشیری دبیر دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران گفت: هیچ راهی به جز کشاورزی علمی نداریم. لذا شعار همایش را «باغبانی علمی، توسعه پایدار» انتخاب کردیم.

وی با تاکید بر اینکه امروزه دیگر کشاورزی علم محور مطرح است، افزود: شکافی بین کشاورزی و تحقیقات در کشور ما وجود دارد. در کشورهای پیشرفته این شکاف پر شده و با تحقیقات کاربردی و اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان می توان شکاف بین تحقیقات و کشاورزی را پر کرد.

به گزارش خبرنگار ما، دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران با حضور ۴۷۰ شرکت کننده در رفسنجان برگزار و حدود ۵۷۰ مقاله به دبیرخانه رسید که ۴۲۸ عنوان مقاله به صورت پوستر و ۸۸ مقاله به صورت شفاهی ارائه گردید.

برگزاری دو میزگزد با عنوان«چالش های صنعت گلخانه» و «تاثیر گلخانه بر صنعت باغبانی»، برپایی نمایشگاه مجازی علوم باغبانی و ارائه ۲۲ سخنرانی کلیدی با حضور سخنرانان بین المللی از جمله پروفسور فرگوسن، پروفسور فلاحی، پروفسور مارسلیس، دکتر ژان و دکتر روویرا از برنامه های جانبی این کنگره بود.

شایان ذکر است که شرکت کنندگان در همایش به صورت مجازی از گلخانه تولید گوجه سیاه و ظرفیت های کشاورزی و خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان دیدن کردند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید